Meer over het Vizeum netwerk

Media wordt meer en meer doorzoekbaar, beïnvloedbaar, sociaal gedreven en transactie gericht. Met een verbeterd inzicht in hoe mensen zich gedragen kan Vizeum met media de business van onze klanten aantoonbaar laten groeien. De missie van Vizeum is om de zakelijke uitdagingen van onze klanten tot een oplossing te brengen vanuit innovatie en ze te helpen het ware potentieel te doorzien van alle nieuwe beschikbare mogelijkheden. Of de insteek nu vermakelijk of praktisch is, Vizeum maakt communicatie relevanter en daardoor effectiever. Bij Vizeum draait het allemaal om het leveren van simpele strategieën die op briljante wijze worden geactiveerd.

Vizeum: SOLVING BUSINESS CHALLENGES THROUGH MEDIA

Ontdek meer op vizeum.com Bekijk onze internationale locaties

Blog

Kennismaken met onze nieuwe collega’s Christiaan en Robbie

By VizeumNL on 10th mei 2017
Afbeelding5

Sinds begin februari zijn Robbie en Christiaan als nieuwkomers bij Vizeum gekomen, beiden als Account Director. Robbie is een bekende binnen Dentsu Aegis want heeft een aantal jaar bij Carat gewerkt. Christiaan heeft hiervoor bij Vakantieveilingen gewerkt. Samen praten ze over media, apps en koffie. Welke website bezoek je het meest? Robbie: Eigenlijk zijn het [...]

Lees meer

Het internet wordt leeggeroofd

By VizeumNL on 3rd mei 2017
sergey-zolkin-192937 (1) - klein

Publishers én content creators des lands, let op! Content dieven en dievegges nemen de wereld over en maken u blut. Althans, als we de strekking van een aantal recent verschenen artikelen rondom ad-blocking moeten geloven. Want naast het huidige aanbod van ad-blockers komt nu ook Google met een vergelijkbare dienst. En nu zie ik jullie [...]

Lees meer

Graffiti kunstenaar Mad C sprayt Rituals artwork

By VizeumNL on 21st apr 2017
Rituals_Amsterdam_The-Olympic-South-Building 2

Wat krijg je als één van de bekendste vrouwelijke street artists ter wereld een samenwerking met Rituals aangaat? Een unieke verpakking van de nieuwe Summer Limited Edition 2017 ‘Express Your Soul’. De Berlijnse kunstenares creëerde speciaal voor Rituals een graffiti-kunstwerk, geïnspireerd op de geur van de nieuwe producten: een combinatie van de verfrissende eigenschappen van [...]

Lees meer

Kennismaken met onze nieuwe collega’s Petra & Marloes

By VizeumNL on 20th jan 2017
IMG_9570_website

Petra, stel jezelf eens voor… Ik ben Petra Lieben, geboren in Amsterdam maar ik woon nu al een aantal jaar in Zaandam. Ik heb al flink wat ervaring in de media, zowel aan bureauzijde als aan exploitant zijde. Ik werk nu al bijna twee maanden bij Vizeum met veel plezier.   Klinkt goed, en welke [...]

Lees meer

Commercieel beleid TV exploitanten 2017

By VizeumNL on 20th dec 2016
o-TV-facebook

Televisie. Het aloude mediumtype waar altijd veel over te zeggen en schrijven is. Op welke borrel of welk feestje worden diverse programma’s en zenders niet besproken? En op die van de media experts gaat het vaak over de afname van het lineaire TV-kijken. Waar gaat het heen? Hoe dan ook de exploitanten STER, RTL, SBS [...]

Lees meer

Hoe snel digitaliseert de consument eigenlijk?

By VizeumNL on 12th dec 2016
4ppzkfd6beg-patryk-gradys

De mogelijkheden van de digitale economie zijn van cruciaal belang voor het succes van onze opdrachtgevers. Maar moet elke adverteerder een digitale economie oplossing hebben om op lange termijn te overleven en te slagen? En is alles en iedereen in 2020 wel gedigitaliseerd? Op zoek naar het antwoord buigt een deskundig panel zich over vier [...]

Lees meer

Een interview met Snapchat expert Bart

By VizeumNL on 4th okt 2016
Snapchat Bart en Annemiek

Snapchat telt wereldwijd 150 miljoen dagelijkse gebruikers en er worden elke dag 7 biljoen (!) video’s bekeken. Ik ben één van die dagelijkse gebruikers. Ik kan mijn vinger er niet precies op leggen maar ik vind Snapchat verslavend. Tijd voor een interview met Bart, die ook snappend door het leven gaat. Wie ben jij en [...]

Lees meer

Persona’s maken op basis van Facebook data met Motley

By VizeumNL on 28th sep 2016
Motley

Eerder dit jaar werd bekend dat ons data label DAN DNA een samenwerking met Motley was aangegaan. De hoogste tijd om uit te leggen wat het precies is! Dankzij de samenwerking met het Deense bedrijf Motley kunnen we persona’s voor adverteerders baseren op feitelijke gedragsdata. Motley heeft een als enige partij toegang tot de dieperliggende Facebook data, namelijk [...]

Lees meer

All Screen Strategy RTL – WAT?

By VizeumNL on 20th sep 2016
TV nieuwsbrief

RTL biedt de adverteerder de unieke propositie om GRP doelstellingen in de doelgroep met inzet van alle schermen te realiseren. Vanaf 1 september 2016 worden alle TV-campagnes die zijn ingekocht op de doelgroep 20-34 jaar standaard uitgeleverd over alle schermen, tv’s, desktop, tablet en mobiel (RTL XL en YouTube). Dit geldt voor inkoop van een [...]

Lees meer

Scotch & Soda kiest voor Vizeum

By VizeumNL on 12th sep 2016
Campagne Scotch & Soda

Scotch & Soda heeft besloten om haar media activiteiten onder te brengen bij Vizeum. Scotch & Soda zal dit jaar voor het eerst een grootschalige marketingcampagne; ‘From Amsterdam, from Everywhere.’ gaan voeren. Vizeum gaat Scotch & Soda voorzien van expertise op het gebied van research, strategie, planning, buying en executie voor Nederland en Duitsland. Scotch [...]

Lees meer

Privacy: van gemeengoed naar gedeeldgoed

By VizeumNL on 9th sep 2016
plaatje

Jullie hebben het misschien al gezien. Maar het is weer die tijd dat er diverse artikelen uit de grond worden gestampt die bol staan van de waarschuwingen voor de boef die Facebook heet. Want: Whatsapp komt namelijk met een update. O-MY-GOD! Waar het in de natuur heel normaal is om de navelstreng los te koppelen van [...]

Lees meer

Doe mee aan de #DYLONDYEBATTLE

By VizeumNL on 26th aug 2016
dylon-4

Vizeum en Isobar zijn een mooie samenwerking met Dylon aangegaan om het merk -met het iets wat stoffige imago- in een fris en hip jasje te steken. Wat is Dylon? Met Dylon verf kun je kleding/ tapijten/ gordijnen een nieuwe look geven. De verf kan zowel in de wasmachine als met de hand gebruikt worden. [...]

Lees meer

Nieuwe radiobedrijf slechts een zet in mediaschaakspel De Mol

By VizeumNL on 23rd jul 2016
6048043_m

- Verschenen op Adformatie.nl – Telegraaf Media Groep (TMG) en Talpa maakten vrijdag meer inhoudelijk bekend wat ze met hun samenwerking willen. Daarbij is onder meer de omstreden 27 miljoen euro die TMG aan Talpa zou betalen van tafel en wordt een nieuw radiobedrijf gevormd waarbij Talpa-zenders Radio 538 en Radio 10 samengaan met Sky Radio Group [...]

Lees meer

3FM: hoe nu verder?

By VizeumNL on 29th feb 2016
seriousrequest

Door Evert Bronkhorst Allereerst een misverstand wegnemen: veelal wordt aangenomen dat het vertrek van de bekende namen (Coen & Sander, Gerard Ekdom en Rob Stenders) deze daling heeft veroorzaakt. Maar eigenlijk was de daling in de 2e helft van 2014 al ingezet. In de meting van jan/feb 2014 scoorde 3FM het hoogste zenderaandeel van de [...]

Lees meer

De digitale NEE NEE sticker. Vloek of zegen?

By VizeumNL on 19th okt 2015
34552884_m

Robert Veltman, strategy director bij Vizeum en Walter Flaat, Managing Director van DAN DNA bespreken per mail de opkomst van de digitale NEE NEE sticker. Reclamevrij sites bekijken met behulp van een adblocker, wint aan populariteit. Volgens PageFair – een bedrijf dat diensten levert waarmee advertentiebedrijven adblockers weer kunnen omzeilen – ziet vijf procent van [...]

Lees meer

5 vragen aan… Joao Saraiva, Marketeer Burger King

By VizeumNL on 24th jul 2015
Foto BK Joao Saraiva IMG_0664

Vizeum heeft onlangs Burger King als nieuwe klant mogen verwelkomen. Hoog tijd voor een introductie. Aan het woord Joao Saraiva, marketingverantwoordelijke voor Burger King. A short introduction: Joao was born and raised in Lisbon, Portugal. He has lived in Marseille, Madrid, Maastricht, Munich and Amsterdam since he left Portugal, between studies and work. Joao is [...]

Lees meer

Adblockers… wat zijn dat nou precies?

By VizeumNL on 24th jul 2015
miniatuur artikel Anne juli15

We lezen steeds meer over het gebruik van ad blockers. Wat is nu precies een adblocker en wie moeten zich zorgen gaan maken? Wat is een adblocker? Een Adblocker is een mogelijkheid voor Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome en Opera die de inhoud van een pagina (website) filtert. Het geeft de mogelijkheid om bepaalde [...]

Lees meer

Kattenfilmpjes kijken is goed voor je

By VizeumNL on 24th jul 2015
kattenfilmpje

Verdoe jij je tijd ook wel eens met het bekijken van kattenfilmpjes op internet terwijl je eigenlijk net iets te druk hier voor bent? Heel goed! Het schuldgevoel wordt ruimschoots gecompenseerd, je krijgt er namelijk meer energie van en je negatieve gevoelens zouden verdwijnen. Dat blijkt uit recent onderzoek van Jessica Myrick. In 2014 zijn [...]

Lees meer

Consumenten verleiden in de online winkelstraat

By VizeumNL on 24th jul 2015
o-ONLINE-SHOPPING-facebook

Vandaag de dag shoppen we haast net zo makkelijk online als offline en dat is dan ook goed terug te zien in de cijfers. Thuiswinkel.org heeft becijferd dat in 2014 we maar liefst €14 miljard aan online aankopen hebben besteed, wat overeenkomt met een kleine 18% van alle consumentenaankopen. Met deze gestage groei van de [...]

Lees meer

De online customer journey: where the magic happens

By VizeumNL on 24th jun 2015
customer-journey-to-online-purchase_tools_sm

Mensen op de juiste momenten op de juiste plekken bereiken met de juiste boodschap. Dat is de uitdaging voor merken anno 2015! Mensen verkeren immers in verschillende stadia van het koopproces met verschillende informatiebehoeften met verschillende touchpoints binnen een bijna oneindig digitaal landschap. De online customer journey biedt houvast. In dit artikel laten we zien [...]

Lees meer