Meer over het Vizeum netwerk

Media wordt meer en meer doorzoekbaar, beïnvloedbaar, sociaal gedreven en transactie gericht. Met een verbeterd inzicht in hoe mensen zich gedragen kan Vizeum met media de business van onze klanten aantoonbaar laten groeien. De missie van Vizeum is om de zakelijke uitdagingen van onze klanten tot een oplossing te brengen vanuit innovatie en ze te helpen het ware potentieel te doorzien van alle nieuwe beschikbare mogelijkheden. Of de insteek nu vermakelijk of praktisch is, Vizeum maakt communicatie relevanter en daardoor effectiever. Bij Vizeum draait het allemaal om het leveren van simpele strategieën die op briljante wijze worden geactiveerd.

Vizeum: SOLVING BUSINESS CHALLENGES THROUGH MEDIA

Ontdek meer op vizeum.com Bekijk onze internationale locaties

Column

Een interview met Snapchat expert Bart

By VizeumNL on 4th okt 2016
Snapchat Bart en Annemiek

Snapchat telt wereldwijd 150 miljoen dagelijkse gebruikers en er worden elke dag 7 biljoen (!) video’s bekeken. Ik ben één van die dagelijkse gebruikers. Ik kan mijn vinger er niet precies op leggen maar ik vind Snapchat verslavend. Tijd voor een interview met Bart, die ook snappend door het leven gaat. Wie ben jij en [...]

Lees meer

All Screen Strategy RTL – WAT?

By VizeumNL on 20th sep 2016
TV nieuwsbrief

RTL biedt de adverteerder de unieke propositie om GRP doelstellingen in de doelgroep met inzet van alle schermen te realiseren. Vanaf 1 september 2016 worden alle TV-campagnes die zijn ingekocht op de doelgroep 20-34 jaar standaard uitgeleverd over alle schermen, tv’s, desktop, tablet en mobiel (RTL XL en YouTube). Dit geldt voor inkoop van een [...]

Lees meer

Privacy: van gemeengoed naar gedeeldgoed

By VizeumNL on 9th sep 2016
plaatje

Jullie hebben het misschien al gezien. Maar het is weer die tijd dat er diverse artikelen uit de grond worden gestampt die bol staan van de waarschuwingen voor de boef die Facebook heet. Want: Whatsapp komt namelijk met een update. O-MY-GOD! Waar het in de natuur heel normaal is om de navelstreng los te koppelen van [...]

Lees meer

3FM: hoe nu verder?

By VizeumNL on 29th feb 2016
seriousrequest

Door Evert Bronkhorst Allereerst een misverstand wegnemen: veelal wordt aangenomen dat het vertrek van de bekende namen (Coen & Sander, Gerard Ekdom en Rob Stenders) deze daling heeft veroorzaakt. Maar eigenlijk was de daling in de 2e helft van 2014 al ingezet. In de meting van jan/feb 2014 scoorde 3FM het hoogste zenderaandeel van de [...]

Lees meer

De digitale NEE NEE sticker. Vloek of zegen?

By VizeumNL on 19th okt 2015
34552884_m

Robert Veltman, strategy director bij Vizeum en Walter Flaat, Managing Director van DAN DNA bespreken per mail de opkomst van de digitale NEE NEE sticker. Reclamevrij sites bekijken met behulp van een adblocker, wint aan populariteit. Volgens PageFair – een bedrijf dat diensten levert waarmee advertentiebedrijven adblockers weer kunnen omzeilen – ziet vijf procent van [...]

Lees meer

5 vragen aan… Joao Saraiva, Marketeer Burger King

By VizeumNL on 24th jul 2015
Foto BK Joao Saraiva IMG_0664

Vizeum heeft onlangs Burger King als nieuwe klant mogen verwelkomen. Hoog tijd voor een introductie. Aan het woord Joao Saraiva, marketingverantwoordelijke voor Burger King. A short introduction: Joao was born and raised in Lisbon, Portugal. He has lived in Marseille, Madrid, Maastricht, Munich and Amsterdam since he left Portugal, between studies and work. Joao is [...]

Lees meer

5 vragen aan Bas Kuipers, media manager Wehkamp.nl

By VizeumNL on 20th mei 2015
27b9cfe

Wehkamp.nl, Neerlands grootste online warenhuis, is recentelijk klant geworden bij Vizeum. Wij stelden 5 vragen aan Bas Kuipers, al ruim 7 jaar werkzaam bij wehkamp.nl en nu media manager. 1. Wehkamp.nl. Wie is er niet mee opgegroeid. Van de mega dikke catalogus op de deurmat tot een van de innovatiefste online warenhuizen. Wat is jullie [...]

Lees meer

Door de bril van: Mustafa Himdi

By VizeumNL on 20th mei 2015
Moes

Facebook blijft zich continu ontwikkelen op het gebied van advertentiemogelijkheden. Een tijd geleden heeft Facebook twee nieuwe vormen van adverteren gelanceerd, namelijk de Dynamic Product Ad (DPA) en de Multi Product Ad (MPA). Deze twee nieuwe advertentievormen zijn beiden zichtbaar in de tijdlijn van de gebruiker en vooral ontwikkeld voor retailers, hoewel de advertentie ook [...]

Lees meer

5 vragen aan… Willem-Albert Bol

By VizeumNL on 29th apr 2015
willemalbertbol

Willem-Albert Bol is inmiddels ruim 1 jaar werkzaam als marketing manager advertising bij De Persgroep. Hiervoor was hij o.a. werkzaam bij VNU/Sanoma, TBWA en Vodafone. Hoog tijd om hem een aantal vragen voor te leggen. Terug aan uitgeverszijde, is na uitstapjes bureaus en adverteerder de cirkel nu rond? Jazeker, die cirkel is inderdaad mooi rond. Heb [...]

Lees meer

5 vragen aan Erik Soeteman van AB Inbev

By VizeumNL on 26th mrt 2015
5 vragen aan inbev miniatuur

AB Inbev is bekend van o.a. Jupiler, Hertog Jan, Hoegaarden, Leffe en Corona. Wij stelden 5 vragen aan Erik Soeteman, marketing manager bij deze biergigant. 1. Anheuser-Busch InBev, vaak kortweg AB InBev genoemd, is de grootste brouwerijketen ter wereld. In Nederland timmeren jullie met onder andere de merken Jupiler en Hertog Jan flink aan de weg [...]

Lees meer

Vragenvuur aan Allard Ruyl, CEO BrandDeli

By VizeumNL on 4th mrt 2015
allard_-_zw

1. BrandDeli als sales house is een bijzondere constructie: in de VS zijn Fox Channels, Discovery Networks en Viacom elkaars grootste concurrenten. Hoe heb jij dit voor Nederland voor elkaar gekregen en hoe gaan jullie hiermee om? Wereldwijd zijn onze aandeelhouders inderdaad grote concurrenten, maar Nederland kent een unieke situatie die nergens in de wereld [...]

Lees meer

mind-, body- en sportbladen worden steeds populairder

By VizeumNL on 21st jan 2015
Tips-for-health-and-healing

Begin januari werden de printoplages van het derde kwartaal 2014 bekend gemaakt. Geen schokkende ontwikkelingen. De meeste titels dalen of blijven gelijk in oplage. Opvallend zijn de stijgingen bij de mind-, body- & sportbladen. Zo stijgt Flow bijvoorbeeld van 70.022 naar 72.090, Yoga Magazine van 56.963 naar 59.363, Runner’s World van 28.197 naar 37.098 en [...]

Lees meer

2015 kom d’r maar in!

By VizeumNL on 8th jan 2015
2015-kom-dr-maar-in

Aan het begin van 2015 kijken wij nog even terug op 2014. Een fantastisch jaar voor Vizeum dankzij de groei in bestedingen bij bestaande klanten en de komst van een aantal hele mooie nieuwe klanten zoals wehkamp.nl, Nintendo, Pernod Ricard en AB Inbev. Dit vertaalt zich ook in een groei van het aantal mensen waar [...]

Lees meer

Moeten we met z’n allen aan de Ritalin?

By VizeumNL on 8th sep 2014
images

Welkom in de wondere wereld van de ADHD-prikkels van de media! Zoals bovenstaand voorbeeld al illustreert, geldt dit vluchtige en versnipperde mediagedrag tegenwoordig niet alleen voor de jongerendoelgroep, maar ook voor oudere leeftijdsgroepen (onszelf). Kijk maar naar je eigen mediagedrag en de verslavingsdynamiek die hiermee samenhangt. Rust is een schaars goed geworden in ons drukke [...]

Lees meer

5 vragen aan… Frans van Rooijen

By VizeumNL on 8th sep 2014
3fc4e9b

1.De vrijheid en verantwoordelijkheid … Als BM bij DeOleo zit je echt zelf aan de knoppen. Nederland heeft binnen DeOleo een voortrekkersrol. Een aantal belangrijke innovaties zijn bijvoorbeeld in Nederland als eerste geïntroduceerd. Het geeft een extra kick als de producten of campagnes, die je lokaal hebt ontwikkeld, daarna ook in andere landen worden uitgerold. [...]

Lees meer

OOH advertising voor de zakelijke reiziger

By VizeumNL on 24th jun 2014
Train_Carousel_image

Een paar weken geleden vloog ik voor een pitchproject naar de Vizeum vestiging in London, hier bevindt zich namelijk ons internationale hoofdkantoor. Het komt wel vaker voor dat we naar Vizeum Londen vliegen om gezamenlijk met andere landen aan een pitch te werken, dit keer waande ik me voor een dag in het leven een [...]

Lees meer

Media:tijd

By VizeumNL on 7th apr 2014
tijd

De eerste resultaten van het media:tijd onderzoek worden gepresenteerd in het Dialogues House in Amsterdam. Het is binnen net zo warm als buiten en de ruimte, Forum, heeft iets weg van een hal van een basisschool. Felgekleurde verfkwastbanen op de glazen wanden, wegwijzer bordjes op een losstaande paal bij binnenkomst, een plastic paard en een [...]

Lees meer

2014 KOM D’R MAAR IN!

By VizeumNL on 6th jan 2014
2014-kom-dr-maar-in

De laatste maanden van 2013 leken wel een achtbaan met onze nieuwe positionering, de vele jaarbriefings 2014 en nog eens een handvol pitches! Wat is er dan mooier om een bewogen jaar met veel ups en downs te eindigen met de winst van een mooie nieuwe klant, versterking van ons team en de publicatie van [...]

Lees meer

BeatBatten

By VizeumNL on 23rd jul 2013
maxresdefault

Batten is een stofwisselingsziekte bij kinderen met een fatale afloop. Het openbaart zich tussen het 5e en 8e levensjaar door zeer snelle achteruitgang van het gezichtsvermogen, leidend tot blindheid. En dat is het begin van nog veel meer ellende: toenemende problemen in de motoriek (rond 18e jaar in rolstoel), epilepsie, dementie, verlies van het vermogen [...]

Lees meer

Dag allemaal!

By VizeumNL on 20th jun 2013
dag-allemaal

Wanneer deze nieuwsbrief bij je op de digitale mat ploft, ben ik niet meer werkzaam bij Vizeum. Na bijna 7 jaar heb ik besloten mijn carrière elders voort te zetten. Waar dat ‘elders’ is, kan ik nu nog niet zeggen. Om de eenvoudige reden dat ik het nog niet precies weet. Maar de keuze gaat [...]

Lees meer