Meer over het Vizeum netwerk

Media wordt meer en meer doorzoekbaar, beïnvloedbaar, sociaal gedreven en transactie gericht. Met een verbeterd inzicht in hoe mensen zich gedragen kan Vizeum met media de business van onze klanten aantoonbaar laten groeien. De missie van Vizeum is om de zakelijke uitdagingen van onze klanten tot een oplossing te brengen vanuit innovatie en ze te helpen het ware potentieel te doorzien van alle nieuwe beschikbare mogelijkheden. Of de insteek nu vermakelijk of praktisch is, Vizeum maakt communicatie relevanter en daardoor effectiever. Bij Vizeum draait het allemaal om het leveren van simpele strategieën die op briljante wijze worden geactiveerd.

Vizeum: SOLVING BUSINESS CHALLENGES THROUGH MEDIA

Ontdek meer op vizeum.com Bekijk onze internationale locaties

Data

Persona’s maken op basis van Facebook data met Motley

By VizeumNL on 28th sep 2016
Motley

Eerder dit jaar werd bekend dat ons data label DAN DNA een samenwerking met Motley was aangegaan. De hoogste tijd om uit te leggen wat het precies is! Dankzij de samenwerking met het Deense bedrijf Motley kunnen we persona’s voor adverteerders baseren op feitelijke gedragsdata. Motley heeft een als enige partij toegang tot de dieperliggende Facebook data, namelijk [...]

Lees meer

Privacy: van gemeengoed naar gedeeldgoed

By VizeumNL on 9th sep 2016
plaatje

Jullie hebben het misschien al gezien. Maar het is weer die tijd dat er diverse artikelen uit de grond worden gestampt die bol staan van de waarschuwingen voor de boef die Facebook heet. Want: Whatsapp komt namelijk met een update. O-MY-GOD! Waar het in de natuur heel normaal is om de navelstreng los te koppelen van [...]

Lees meer

De digitale NEE NEE sticker. Vloek of zegen?

By VizeumNL on 19th okt 2015
34552884_m

Robert Veltman, strategy director bij Vizeum en Walter Flaat, Managing Director van DAN DNA bespreken per mail de opkomst van de digitale NEE NEE sticker. Reclamevrij sites bekijken met behulp van een adblocker, wint aan populariteit. Volgens PageFair – een bedrijf dat diensten levert waarmee advertentiebedrijven adblockers weer kunnen omzeilen – ziet vijf procent van [...]

Lees meer

Onbemind maakt onbekend

By VizeumNL on 21st jan 2015
Facebook-Privacy-Guide

Met veel verbazing scrolde ik, in de afgelopen periode, door mijn Facebook Newsfeed. Zoals altijd afgeladen met positieve berichten; lekker uit eten, de eerste wintersport kiekjes, babyfoto’s, fanfare filmpjes en hier en daar een ‘gesponsord bericht’. De verbazing komt echter niet van deze updates, maar van de lading aan klachten over de vernieuwde privacy regels [...]

Lees meer

Broodje ei met bacon

By VizeumNL on 24th jun 2014
3d85dad

Gekke titel!? Het raakt ook eigenlijk kant noch wal, maar ik vond het wel een leuke manier om de iBeacon in deze nieuwsbrief op te nemen. Dit apparaatje lijkt de eerste stappen te zetten in de richting van een koppeling tussen off- en online consumentengedrag. De iBeacon is met de komst van Apple’s iOS 7 [...]

Lees meer

Media:tijd

By VizeumNL on 7th apr 2014
tijd

De eerste resultaten van het media:tijd onderzoek worden gepresenteerd in het Dialogues House in Amsterdam. Het is binnen net zo warm als buiten en de ruimte, Forum, heeft iets weg van een hal van een basisschool. Felgekleurde verfkwastbanen op de glazen wanden, wegwijzer bordjes op een losstaande paal bij binnenkomst, een plastic paard en een [...]

Lees meer

De RTV gegevens zijn een ‘gemeen’ goed

By VizeumNL on 25th apr 2013
de-rtv-gegevens-zijn-een-gemeen-goed

Print heeft het zwaar. In de advertentiemarkt, maar zeker ook in de oplage aantallen. Niets nieuws… iedereen die de markt een beetje volgt weet dit ondertussen wel. De meeste berichten en rapportages zijn echter vrij algemeen en noemen alleen dalende oplages en afnemende (bruto) bestedingen. Vaak zijn dit dan of Dagbladen of Magazines in de [...]

Lees meer