Meer over het Vizeum netwerk

Media wordt meer en meer doorzoekbaar, beïnvloedbaar, sociaal gedreven en transactie gericht. Met een verbeterd inzicht in hoe mensen zich gedragen kan Vizeum met media de business van onze klanten aantoonbaar laten groeien. De missie van Vizeum is om de zakelijke uitdagingen van onze klanten tot een oplossing te brengen vanuit innovatie en ze te helpen het ware potentieel te doorzien van alle nieuwe beschikbare mogelijkheden. Of de insteek nu vermakelijk of praktisch is, Vizeum maakt communicatie relevanter en daardoor effectiever. Bij Vizeum draait het allemaal om het leveren van simpele strategieën die op briljante wijze worden geactiveerd.

Vizeum: SOLVING BUSINESS CHALLENGES THROUGH MEDIA

Ontdek meer op vizeum.com Bekijk onze internationale locaties

Digital

De spelregels voor effectieve mobile video advertising

By VizeumNL on 21st jun 2017
a2503747c986f42127ff71b753aca65c29b47bb3

Door Dimitry van Hulten, Strategy Director Binnen het speelveld van mobiele advertising is video een van de grootste groeiers. Over de periode van 2014 tot 2017 is de consumptie van video op mobiel onder het gros van de consumenten maar liefst verdrievoudigd (Dentsu Aegis CCS) en de bestedingen voor mobile video advertising groeien gestaag mee. Zo meldt IAB dat adverteerders [...]

Lees meer

Een interview met Snapchat expert Bart

By VizeumNL on 4th okt 2016
Snapchat Bart en Annemiek

Snapchat telt wereldwijd 150 miljoen dagelijkse gebruikers en er worden elke dag 7 biljoen (!) video’s bekeken. Ik ben één van die dagelijkse gebruikers. Ik kan mijn vinger er niet precies op leggen maar ik vind Snapchat verslavend. Tijd voor een interview met Bart, die ook snappend door het leven gaat. Wie ben jij en [...]

Lees meer

Privacy: van gemeengoed naar gedeeldgoed

By VizeumNL on 9th sep 2016
plaatje

Jullie hebben het misschien al gezien. Maar het is weer die tijd dat er diverse artikelen uit de grond worden gestampt die bol staan van de waarschuwingen voor de boef die Facebook heet. Want: Whatsapp komt namelijk met een update. O-MY-GOD! Waar het in de natuur heel normaal is om de navelstreng los te koppelen van [...]

Lees meer

De digitale NEE NEE sticker. Vloek of zegen?

By VizeumNL on 19th okt 2015
34552884_m

Robert Veltman, strategy director bij Vizeum en Walter Flaat, Managing Director van DAN DNA bespreken per mail de opkomst van de digitale NEE NEE sticker. Reclamevrij sites bekijken met behulp van een adblocker, wint aan populariteit. Volgens PageFair – een bedrijf dat diensten levert waarmee advertentiebedrijven adblockers weer kunnen omzeilen – ziet vijf procent van [...]

Lees meer

Adblockers… wat zijn dat nou precies?

By VizeumNL on 24th jul 2015
miniatuur artikel Anne juli15

We lezen steeds meer over het gebruik van ad blockers. Wat is nu precies een adblocker en wie moeten zich zorgen gaan maken? Wat is een adblocker? Een Adblocker is een mogelijkheid voor Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome en Opera die de inhoud van een pagina (website) filtert. Het geeft de mogelijkheid om bepaalde [...]

Lees meer

Consumenten verleiden in de online winkelstraat

By VizeumNL on 24th jul 2015
o-ONLINE-SHOPPING-facebook

Vandaag de dag shoppen we haast net zo makkelijk online als offline en dat is dan ook goed terug te zien in de cijfers. Thuiswinkel.org heeft becijferd dat in 2014 we maar liefst €14 miljard aan online aankopen hebben besteed, wat overeenkomt met een kleine 18% van alle consumentenaankopen. Met deze gestage groei van de [...]

Lees meer

Door de bril van: Mustafa Himdi

By VizeumNL on 20th mei 2015
Moes

Facebook blijft zich continu ontwikkelen op het gebied van advertentiemogelijkheden. Een tijd geleden heeft Facebook twee nieuwe vormen van adverteren gelanceerd, namelijk de Dynamic Product Ad (DPA) en de Multi Product Ad (MPA). Deze twee nieuwe advertentievormen zijn beiden zichtbaar in de tijdlijn van de gebruiker en vooral ontwikkeld voor retailers, hoewel de advertentie ook [...]

Lees meer

Programmatic buying: waar staan we?

By VizeumNL on 19th mei 2015
bid

Op 12 mei organiseerde SPOT de Expertsessie Targeted TV Advertising. In een anderhalf uur durende sessie werden bezoekers bijgepraat over Dynamic Ad Insertion op het lineaire TV platform. Drie sprekers gaven hun visie over de ontwikkelingen en huidige mogelijkheden. Via Dynamic Ad Insertion is het mogelijk om zeer specifiek in te kopen op bepaalde doelgroepen. [...]

Lees meer

We gingen los op Twitter met de verkiezingen

By VizeumNL on 26th mrt 2015
twitter-vote-kiezen

Nederlanders zeuren graag, dat is niets nieuws. Het internet faciliteert de zeurende medemens, een mooi platform om meer mensen lastig te vallen met hun gezeur, ook niets nieuws. Tijdens de verkiezingen gaat de zeurende medemens helemaal los op Twitter, maar dan vooral over VVD, PVV en PvdA. Niet verrassend, wel nieuws. Ook de positivo’s laten [...]

Lees meer

Een interactieve video…

By VizeumNL on 19th feb 2015
interactive video

…wint het altijd van de kopie van een traditionele tv-reclame, zegt Roderiek van Alphen van Amnet (Dentsu Aegis Network Trading Desk). Ze zijn er nog. Mensen die de tv aanzetten en gewoon kijken wat er op de buis is. Maar hun aantal slinkt zienderogen. Want dat de gemiddelde kijktijd op tv afgelopen jaar nagenoeg gelijk [...]

Lees meer

2015; het jaar van mobiel

By VizeumNL on 21st jan 2015
phone

Een nieuw jaar vraagt ook altijd weer om nieuwe voorspellingen. Wat gaat groot worden en welke technologieën moeten we in de gaten gaan houden. Het probleem met voorspellingen is alleen dat we er ook behoorlijk naast kunnen zitten. Toch wil ik mij wagen aan vier voorspellingen op het gebied van mobiel. Dat mobiel als platform [...]

Lees meer

Onbemind maakt onbekend

By VizeumNL on 21st jan 2015
Facebook-Privacy-Guide

Met veel verbazing scrolde ik, in de afgelopen periode, door mijn Facebook Newsfeed. Zoals altijd afgeladen met positieve berichten; lekker uit eten, de eerste wintersport kiekjes, babyfoto’s, fanfare filmpjes en hier en daar een ‘gesponsord bericht’. De verbazing komt echter niet van deze updates, maar van de lading aan klachten over de vernieuwde privacy regels [...]

Lees meer

STER focus 2015; waar ligt nou de focus?

By VizeumNL on 19th nov 2014
artikel STER miniatuur

Wilfried de Jong betreedt het podium en opent Ster Focus 2015. Ik vind het toch leuk om te zien dat je goed merkt dat hij het gewend is om te praten en een event of een tv-show te presenteren. Het gaat hem erg soepel af en vertelt even kort wat het programma is. Sidekick Lex [...]

Lees meer

De uitdaging die Blendle heet

By VizeumNL on 19th nov 2014
artikel michel miniatuur

Zelf ben ik niet perse een trendsetter met betrekking tot digitale ontwikkelingen, maar toch pas ik naar mijn mening ook weer niet in het hokje ‘Follower’.Het is meer dat ik (persoonlijk en vakmatig) ontwikkelingen volg, test, accepteer of af serveer. Geheel naar mijn eigen mening en ervaring, waarbij ik de illusie heb dat ik me [...]

Lees meer

Music lovers to the bone – spotify quiz

By VizeumNL on 19th nov 2014
artikel spotify miniatuur

De Vizerds hebben de Spotify Quiz 2014 gewonnen! Na de spannende voorronde in mei, waar we de helft van ons eigen bedrijf hadden uitgeschakeld, mochten we naar de finale op donderdag 13 november! De 9 teams met hard core music lovers uit de mediawereld hadden zich naar de finale gevochten om ook deze te winnen. Nou [...]

Lees meer

ATLAS: De Facebook revolutie voor adverteerders

By VizeumNL on 21st okt 2014
atlas facebook

Groots nieuws van het Facebook front. Op 29 september jl. kondigde ‘s werelds grootste sociale netwerk de lancering van Facebook Atlas aan. Dit advertising platform, vorig jaar nog gekocht van Microsoft, biedt adverteerders de mogelijkheid om online advertenties uit te serveren op basis van profiel. Deze vorm van profiel targeting vormt al jaren de basis [...]

Lees meer

Broodje ei met bacon

By VizeumNL on 24th jun 2014
3d85dad

Gekke titel!? Het raakt ook eigenlijk kant noch wal, maar ik vond het wel een leuke manier om de iBeacon in deze nieuwsbrief op te nemen. Dit apparaatje lijkt de eerste stappen te zetten in de richting van een koppeling tussen off- en online consumentengedrag. De iBeacon is met de komst van Apple’s iOS 7 [...]

Lees meer

De Plannen van WhatsApp

By VizeumNL on 25th mrt 2014
A Whatsapp App logo is seen behind a Samsung Galaxy S4 phone that is logged on to Facebook in the central Bosnian town of Zenica

Facebook heeft Whatsapp overgenomen voor het luttele bedrag van $ 19 miljard. In vergelijking, Mark Zuckerberg (oprichter van Facebook) had voor hetzelfde geld onder andere ook het volgende kunnen kopen: – IJsland: $ 14 miljard – Olympische spelen in Londen: $ 10,4 miljard – Rijles voor alle Amerikanen: $ 17 miljard – De opbrengst van [...]

Lees meer

Digitaal ‘is groter dan’ Televisie

By VizeumNL on 19th sep 2013
Netflix

Sinds woensdag 9 september is het gedaan met de slaap. Netflix is beschikbaar in Nederland en schaart zich tussen de overige streaming applicaties. Wordt dit het einde van lineair televisie kijken? Uiteraard kennen we ‘nine eleven’ van een hele andere gebeurtenis, maar zoals Fokke en Sukke al aangeven: Netflix maakt wel iets los in Nederland. [...]

Lees meer

FOX GOES DUTCH

By VizeumNL on 27th aug 2013
fox_me-430x180

Maandag 19 augustus jl. om 18.00 uur precies vond de aftrap plaats van de nieuwe zender FOX. Een zender die zich gaat richten op een mix van sport, series en films. Heeft de teaser-campagne ‘Welcome to DutchLand’ ervoor gezorgd dat de mensen thuis de nieuwe zender hebben kunnen vinden? Of is de kijker vastgeroest in [...]

Lees meer