Meer over het Vizeum netwerk

Media wordt meer en meer doorzoekbaar, beïnvloedbaar, sociaal gedreven en transactie gericht. Met een verbeterd inzicht in hoe mensen zich gedragen kan Vizeum met media de business van onze klanten aantoonbaar laten groeien. De missie van Vizeum is om de zakelijke uitdagingen van onze klanten tot een oplossing te brengen vanuit innovatie en ze te helpen het ware potentieel te doorzien van alle nieuwe beschikbare mogelijkheden. Of de insteek nu vermakelijk of praktisch is, Vizeum maakt communicatie relevanter en daardoor effectiever. Bij Vizeum draait het allemaal om het leveren van simpele strategieën die op briljante wijze worden geactiveerd.

Vizeum: SOLVING BUSINESS CHALLENGES THROUGH MEDIA

Ontdek meer op vizeum.com Bekijk onze internationale locaties

Radio

Nieuwe radiobedrijf slechts een zet in mediaschaakspel De Mol

By VizeumNL on 23rd jul 2016
6048043_m

- Verschenen op Adformatie.nl – Telegraaf Media Groep (TMG) en Talpa maakten vrijdag meer inhoudelijk bekend wat ze met hun samenwerking willen. Daarbij is onder meer de omstreden 27 miljoen euro die TMG aan Talpa zou betalen van tafel en wordt een nieuw radiobedrijf gevormd waarbij Talpa-zenders Radio 538 en Radio 10 samengaan met Sky Radio Group [...]

Lees meer

3FM: hoe nu verder?

By VizeumNL on 29th feb 2016
seriousrequest

Door Evert Bronkhorst Allereerst een misverstand wegnemen: veelal wordt aangenomen dat het vertrek van de bekende namen (Coen & Sander, Gerard Ekdom en Rob Stenders) deze daling heeft veroorzaakt. Maar eigenlijk was de daling in de 2e helft van 2014 al ingezet. In de meting van jan/feb 2014 scoorde 3FM het hoogste zenderaandeel van de [...]

Lees meer

RTV is dood, lang leve AV!

By VizeumNL on 29th apr 2015
rtv-is-dood-lang-leve-av

15 jaar ben ik ‘RTV-er’ geweest bij het mediabureau.Ik ben begonnen in 1999 als RTV-planner en via de route van RTV planner – senior RTV-Planner – RTV Director in juni 2012 bij Vizeum aan de slag gegaan als Group RTV-Director. Je kan wel stellen dat ik me altijd goed heb thuis gevoeld in de ‘RTV’ [...]

Lees meer

De radiostrijd om 20-34 jaar

By VizeumNL on 26th mrt 2015
radio_fm

Heeft Radio 538 Coen & Sander wel nodig om marktleider te worden? Het kan je niet ontgaan zijn, er is volop nieuws op het radiofront. De populaire dj’s Coen en Sander stappen over van 3FM naar Radio 538, vanaf 1 september is de Coen & Sander Show daar te horen. Overigens wel 1 dag minder, [...]

Lees meer

STER focus 2015; waar ligt nou de focus?

By VizeumNL on 19th nov 2014
artikel STER miniatuur

Wilfried de Jong betreedt het podium en opent Ster Focus 2015. Ik vind het toch leuk om te zien dat je goed merkt dat hij het gewend is om te praten en een event of een tv-show te presenteren. Het gaat hem erg soepel af en vertelt even kort wat het programma is. Sidekick Lex [...]

Lees meer

Ho Ho Radio

By VizeumNL on 19th nov 2014
New Year's Party! (XXL)

Tijdens de decembermaand wordt er weer volop naar de radio geluisterd. Veel radiozenders haken leuk in op de feestelijke kerst periode met aangepaste programmering. Jaaroverzichten, hitlijsten en speciale kerstspecials, ze passeren allemaal de revue. Wat kunnen we dit jaar aan december programmering verwachten? NPO Radio 2 en 3FM staan natuurlijk weer als een huis. In [...]

Lees meer

Music lovers to the bone – spotify quiz

By VizeumNL on 19th nov 2014
artikel spotify miniatuur

De Vizerds hebben de Spotify Quiz 2014 gewonnen! Na de spannende voorronde in mei, waar we de helft van ons eigen bedrijf hadden uitgeschakeld, mochten we naar de finale op donderdag 13 november! De 9 teams met hard core music lovers uit de mediawereld hadden zich naar de finale gevochten om ook deze te winnen. Nou [...]

Lees meer

Media:tijd

By VizeumNL on 7th apr 2014
tijd

De eerste resultaten van het media:tijd onderzoek worden gepresenteerd in het Dialogues House in Amsterdam. Het is binnen net zo warm als buiten en de ruimte, Forum, heeft iets weg van een hal van een basisschool. Felgekleurde verfkwastbanen op de glazen wanden, wegwijzer bordjes op een losstaande paal bij binnenkomst, een plastic paard en een [...]

Lees meer

Jacqueline Smit, Menno Koningsberger & Dennis Landman over de strijd in radioland

By VizeumNL on 17th dec 2013
jacqueline-smit-menno-koningsberger-dennis-landman-over-de-strijd-in-radioland

De radiomarkt is volop in beweging. Niet alleen qua technische ontwikkelingen (DAB) maar vooral qua luistercijfers en wijzigingen binnen een aantal zenders. Allereerst de luistercijfers van september/oktober, er zijn momenteel grote verschuivingen aan de gang. Als de effecten van de bijzondere radiomaand december weggeëbd zijn, kan er wel eens een grote strijd ontstaan om de [...]

Lees meer

RTV gaat Hard!

By VizeumNL on 12th nov 2013
testbeeld-binnenkort beschikbaar

Tja… daar zit ik dan achter mijn laptop een stuk voor de nieuwsbrief te schrijven. Maar wat wil ik eigenlijk vertellen, er gebeurt op dit moment namelijk nogal veel op het gebied van radio en televisie! Ik heb alles maar eens op een rijtje gezet: Radio 10 Zoals in de vorige nieuwsbrief al aan bod [...]

Lees meer

RADIO IN BEWEGING

By VizeumNL on 19th sep 2013
radio

Dat de radiobranche momenteel niet de beste tijd van haar leven heeft is een bekend gegeven. Het aantal adverteerders is in de eerste helft van dit jaar weliswaar toegenomen vergeleken met de eerste zes maanden van 2012, de netto bestedingen zijn gedaald met 2,5%, een tendens die al een aantal jaren aan de gang is. [...]

Lees meer

Update luistercijfers – werkelijke impact nieuwe weegnorm nationaal luister onderzoek?

By VizeumNL on 20th jun 2013
luisteren

In het najaar van 2012 hebben we u geïnformeerd over de wijzigingen in de weegnorm van het Nationaal Luister Onderzoek (verder afgekort tot NLO). Door deze nieuwe weegnorm is de representativiteit van de Nederlandse bevolking binnen het NLO verbeterd. De nieuwe weegnorm is met de meetperiode juli – augustus 2012 ingegaan. De eerste berichtgeving gaf [...]

Lees meer

Verhuisbericht

By VizeumNL on 21st mei 2013
Verhuisdozen

Ja, u leest het goed. Ruim 1 jaar nadat Vizeum is overgegaan van Amsterdam Zuid-Oost naar de Houthavens wordt er weer verhuisd.

Lees meer

Radio, dat zie je

By VizeumNL on 21st mei 2013
TH

In april organiseerde Q-Music wederom de workshop ‘7 secrets of creative radio’ voor reclamebureaus, mediabureaus en adverteerders. De workshop werd gegeven door Tony Hertz, een autoriteit op het gebied van radio. Jarenlang was hij creative director bij McCann-Erickson, sleepte hij prijzen in de wacht en startte hij zeer succesvol zijn eigen radio productie/creatie bureau. Inmiddels [...]

Lees meer

Vervolg uitslag Oranjekoorts

By VizeumNL on 21st mei 2013
wallpaper_oranje-poppetje-3d_animaatjes-8

In de vorige nieuwsbrief schreef ik over inhakers rondom de kroning op TV. Maar, eerlijk is eerlijk, het aantal inhakers op en rond 30 april lag lager dan ik verwacht had, op radio en televisie tenminste, andere media als print en online hadden relatief meer inhakers waardoor het oranjegevoel toch groots aanwezig was. Redenen hiervoor [...]

Lees meer

De RTV gegevens zijn een ‘gemeen’ goed

By VizeumNL on 25th apr 2013
de-rtv-gegevens-zijn-een-gemeen-goed

Print heeft het zwaar. In de advertentiemarkt, maar zeker ook in de oplage aantallen. Niets nieuws… iedereen die de markt een beetje volgt weet dit ondertussen wel. De meeste berichten en rapportages zijn echter vrij algemeen en noemen alleen dalende oplages en afnemende (bruto) bestedingen. Vaak zijn dit dan of Dagbladen of Magazines in de [...]

Lees meer

De toekomst van radio

By VizeumNL on 23rd apr 2013
de-toekomst-van-radio

Op 18 en 19 maart jl. vonden de Radio Days 2012 plaats in Berlijn. Op uitnodiging van het RAB (Radio Advies Bureau) ging ook een delegatie van exploitanten, adverteerders en mediastrategen vanuit Nederland naar de eerste dag van dit congres. Gezien het drukke programma op deze dag was het onmogelijk om alle presentaties te volgen, [...]

Lees meer

Ontwikkelingen in het Nationaal Luister Onderzoek

By it on 25th nov 2012
ontwikkelingen-in-het-nationaal-luister-onderzoek

In een tussentijdse nieuwsbrief hebben we jullie reeds op de hoogte gesteld van de aangepaste meetmethode van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO), waarin de nieuwe doelgroep weegnorm is meegenomen. Maar hoe zit het nou eigenlijk met het huidige radio onderzoek? Het radio onderzoek in haar huidige vorm gebeurt al jaren, maar in 2012 is wel [...]

Lees meer