Meer over het Vizeum netwerk

Media wordt meer en meer doorzoekbaar, beïnvloedbaar, sociaal gedreven en transactie gericht. Met een verbeterd inzicht in hoe mensen zich gedragen kan Vizeum met media de business van onze klanten aantoonbaar laten groeien. De missie van Vizeum is om de zakelijke uitdagingen van onze klanten tot een oplossing te brengen vanuit innovatie en ze te helpen het ware potentieel te doorzien van alle nieuwe beschikbare mogelijkheden. Of de insteek nu vermakelijk of praktisch is, Vizeum maakt communicatie relevanter en daardoor effectiever. Bij Vizeum draait het allemaal om het leveren van simpele strategieën die op briljante wijze worden geactiveerd.

Vizeum: SOLVING BUSINESS CHALLENGES THROUGH MEDIA

Ontdek meer op vizeum.com Bekijk onze internationale locaties

Research

Persona’s maken op basis van Facebook data met Motley

By VizeumNL on 28th sep 2016
Motley

Eerder dit jaar werd bekend dat ons data label DAN DNA een samenwerking met Motley was aangegaan. De hoogste tijd om uit te leggen wat het precies is! Dankzij de samenwerking met het Deense bedrijf Motley kunnen we persona’s voor adverteerders baseren op feitelijke gedragsdata. Motley heeft een als enige partij toegang tot de dieperliggende Facebook data, namelijk [...]

Lees meer

Adblockers… wat zijn dat nou precies?

By VizeumNL on 24th jul 2015
miniatuur artikel Anne juli15

We lezen steeds meer over het gebruik van ad blockers. Wat is nu precies een adblocker en wie moeten zich zorgen gaan maken? Wat is een adblocker? Een Adblocker is een mogelijkheid voor Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome en Opera die de inhoud van een pagina (website) filtert. Het geeft de mogelijkheid om bepaalde [...]

Lees meer

De online customer journey: where the magic happens

By VizeumNL on 24th jun 2015
customer-journey-to-online-purchase_tools_sm

Mensen op de juiste momenten op de juiste plekken bereiken met de juiste boodschap. Dat is de uitdaging voor merken anno 2015! Mensen verkeren immers in verschillende stadia van het koopproces met verschillende informatiebehoeften met verschillende touchpoints binnen een bijna oneindig digitaal landschap. De online customer journey biedt houvast. In dit artikel laten we zien [...]

Lees meer

We gingen los op Twitter met de verkiezingen

By VizeumNL on 26th mrt 2015
twitter-vote-kiezen

Nederlanders zeuren graag, dat is niets nieuws. Het internet faciliteert de zeurende medemens, een mooi platform om meer mensen lastig te vallen met hun gezeur, ook niets nieuws. Tijdens de verkiezingen gaat de zeurende medemens helemaal los op Twitter, maar dan vooral over VVD, PVV en PvdA. Niet verrassend, wel nieuws. Ook de positivo’s laten [...]

Lees meer

STER focus 2015; waar ligt nou de focus?

By VizeumNL on 19th nov 2014
artikel STER miniatuur

Wilfried de Jong betreedt het podium en opent Ster Focus 2015. Ik vind het toch leuk om te zien dat je goed merkt dat hij het gewend is om te praten en een event of een tv-show te presenteren. Het gaat hem erg soepel af en vertelt even kort wat het programma is. Sidekick Lex [...]

Lees meer

Update: Focus op 20-49 jaar, een achterhaalde keuze?

By VizeumNL on 21st okt 2014
doelgroep

In 2009 schreven wij in deze Touchpoints een artikel over één van de meest gehanteerde doelgroepen in communicatieland: 20-49 jaar, al dan niet gekoppeld aan het criterium Boodschappers of aan de sekse van de doelgroep (Vrouwen 20-49 jaar of Mannen 20-49 jaar). De opzet van het artikel was dat steeds vaker de discussie gevoerd werd [...]

Lees meer

Dierentuinen en pretparken op de bres voor Beat Batten

By VizeumNL on 23rd jul 2014
beatbatten

Niet voor de eerste maal vragen wij in onze nieuwsbrief aandacht voor de stichting Beat Batten. Batten is een fatale stofwisselingsziekte die ertoe leidt dat kinderen eerst blind worden en vervolgens te kampen krijgen met epilepsie, geheugenverlies en uitval van spieren. Momenteel is er geen medicijn beschikbaar waardoor deze patiëntjes uiteindelijk veel te jong sterven. [...]

Lees meer

Mobile update

By VizeumNL on 23rd jul 2014
phone

Deze mobile update wil ik beginnen met een aantal trends uit het onderzoek van GFK (juni 2014) op het gebied van Mobile. Allereerst kan ik jullie mededelen dat het smartphone bezit stabiel blijft. Momenteel bezitten 9 miljoen Nederlanders een smartphone. Echter neemt het bezit toe onder de 50-64 jarigen. De belangrijkste activiteiten zijn bellen, sms-en, [...]

Lees meer

Ja wel folders, Ja het werkt

By VizeumNL on 24th jun 2014
verspreiden-van-lichte-reclamefolders-wordt-gratis-id5072537-1000x800-n

Afgelopen week is de NOM Folder Monitor gepubliceerd. De NOM Folder Monitor geeft meer inzicht in het bereik en het effect van folders (zowel huis-aan-huis als digitaal) en de houding van de consument ten opzichte van folders. Hiervoor is naast het gebruik en waardering, ook het bereik van 43 folders uit acht verschillende branches onderzocht. [...]

Lees meer

BeatBatten

By VizeumNL on 23rd jul 2013
maxresdefault

Batten is een stofwisselingsziekte bij kinderen met een fatale afloop. Het openbaart zich tussen het 5e en 8e levensjaar door zeer snelle achteruitgang van het gezichtsvermogen, leidend tot blindheid. En dat is het begin van nog veel meer ellende: toenemende problemen in de motoriek (rond 18e jaar in rolstoel), epilepsie, dementie, verlies van het vermogen [...]

Lees meer

Ontwikkelingen in het Nationaal Luister Onderzoek

By it on 25th nov 2012
ontwikkelingen-in-het-nationaal-luister-onderzoek

In een tussentijdse nieuwsbrief hebben we jullie reeds op de hoogte gesteld van de aangepaste meetmethode van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO), waarin de nieuwe doelgroep weegnorm is meegenomen. Maar hoe zit het nou eigenlijk met het huidige radio onderzoek? Het radio onderzoek in haar huidige vorm gebeurt al jaren, maar in 2012 is wel [...]

Lees meer