Meer over het Vizeum netwerk

Media wordt meer en meer doorzoekbaar, beïnvloedbaar, sociaal gedreven en transactie gericht. Met een verbeterd inzicht in hoe mensen zich gedragen kan Vizeum met media de business van onze klanten aantoonbaar laten groeien. De missie van Vizeum is om de zakelijke uitdagingen van onze klanten tot een oplossing te brengen vanuit innovatie en ze te helpen het ware potentieel te doorzien van alle nieuwe beschikbare mogelijkheden. Of de insteek nu vermakelijk of praktisch is, Vizeum maakt communicatie relevanter en daardoor effectiever. Bij Vizeum draait het allemaal om het leveren van simpele strategieën die op briljante wijze worden geactiveerd.

Vizeum: SOLVING BUSINESS CHALLENGES THROUGH MEDIA

Ontdek meer op vizeum.com Bekijk onze internationale locaties

TV

All Screen Strategy RTL – WAT?

By VizeumNL on 20th sep 2016
TV nieuwsbrief

RTL biedt de adverteerder de unieke propositie om GRP doelstellingen in de doelgroep met inzet van alle schermen te realiseren. Vanaf 1 september 2016 worden alle TV-campagnes die zijn ingekocht op de doelgroep 20-34 jaar standaard uitgeleverd over alle schermen, tv’s, desktop, tablet en mobiel (RTL XL en YouTube). Dit geldt voor inkoop van een [...]

Lees meer

Wow! Contract GTST met 4 jaar verlengd!

By VizeumNL on 22nd jun 2015
GTST

Hoe houden ze het vol? De langstlopende serie Goede Tijden Slechte Tijden, in de volksmond afgekort tot GTST, gaat nog langer door! RTL Nederland en Endemol hebben het contract met de bekendste Nederlandse soap Goede Tijden Slechte Tijden met vier jaar verlengd. De soap is daarmee sowieso nog tot 2019 bij RTL te zien. “GTST [...]

Lees meer

Programmatic buying: waar staan we?

By VizeumNL on 19th mei 2015
bid

Op 12 mei organiseerde SPOT de Expertsessie Targeted TV Advertising. In een anderhalf uur durende sessie werden bezoekers bijgepraat over Dynamic Ad Insertion op het lineaire TV platform. Drie sprekers gaven hun visie over de ontwikkelingen en huidige mogelijkheden. Via Dynamic Ad Insertion is het mogelijk om zeer specifiek in te kopen op bepaalde doelgroepen. [...]

Lees meer

RTV is dood, lang leve AV!

By VizeumNL on 29th apr 2015
rtv-is-dood-lang-leve-av

15 jaar ben ik ‘RTV-er’ geweest bij het mediabureau.Ik ben begonnen in 1999 als RTV-planner en via de route van RTV planner – senior RTV-Planner – RTV Director in juni 2012 bij Vizeum aan de slag gegaan als Group RTV-Director. Je kan wel stellen dat ik me altijd goed heb thuis gevoeld in de ‘RTV’ [...]

Lees meer

TV op de schop?

By VizeumNL on 26th mrt 2015
899

Het is gewoon waar, de beste gesprekken met je collega’s heb je bij het koffiezetapparaat. Als we tenminste koffiezetapparaat ook als metafoor mogen gebruiken voor de kopieermachine, lunchtafel en wandelgangen. Dan heb ik het niet per se over de gesprekken over het weekend of dat ene leuke boek, maar juist over de discussies over het [...]

Lees meer

Vragenvuur aan Allard Ruyl, CEO BrandDeli

By VizeumNL on 4th mrt 2015
allard_-_zw

1. BrandDeli als sales house is een bijzondere constructie: in de VS zijn Fox Channels, Discovery Networks en Viacom elkaars grootste concurrenten. Hoe heb jij dit voor Nederland voor elkaar gekregen en hoe gaan jullie hiermee om? Wereldwijd zijn onze aandeelhouders inderdaad grote concurrenten, maar Nederland kent een unieke situatie die nergens in de wereld [...]

Lees meer

Size does matter…

By VizeumNL on 3rd mrt 2015
Group of dogs different sizes isolated

…als het over de lengte van TV commercials gaat bedoel ik natuurlijk. Onlangs deed onderzoeksbureau Millward Brown een onderzoek naar de optimale lengte van een TV commercial. Meer dan 132.000 commercials werden er gebruikt om tot een conclusie te komen. In de jaren negentig was de standaard lengte voor een TV commercial 30 seconden. Tegenwoordig [...]

Lees meer

SBS9 en RTLZ in het nieuwe jaar…

By VizeumNL on 21st jan 2015
images

Het lijkt alweer zo lang geleden, maar we stonden nog maar 3 weken geleden om klokslag 00:00 uur te proosten op het nieuwe jaar. Traditiegetrouw wordt de goed bekeken oudejaarsconference uitgezonden op Nederland 1 en zien we op RTL 4 het programma Ik hou van Holland het jaar afsluiten. Maar toch blijft die eeuwige klok [...]

Lees meer

STER focus 2015; waar ligt nou de focus?

By VizeumNL on 19th nov 2014
artikel STER miniatuur

Wilfried de Jong betreedt het podium en opent Ster Focus 2015. Ik vind het toch leuk om te zien dat je goed merkt dat hij het gewend is om te praten en een event of een tv-show te presenteren. Het gaat hem erg soepel af en vertelt even kort wat het programma is. Sidekick Lex [...]

Lees meer

Linda’s zomerweek, alweer hot?

By VizeumNL on 8th sep 2014
1372421425LindasZomerweek720

Vorig jaar kwam de winnares van de Zilveren Televizier-Ster (beste vrouwelijke televisiepersoonlijkheid 2013) Linda de Mol met een nieuwe talkshow; Linda’s Zomerweek. Dit jaar is het succesvolle programma wederom op televisie te zien geweest. Ik blijf het interessant vinden, dat elk programma wat Linda maakt en elke serie waar Linda in speelt/schrijft, altijd goed scoort. [...]

Lees meer

Dierentuinen en pretparken op de bres voor Beat Batten

By VizeumNL on 23rd jul 2014
beatbatten

Niet voor de eerste maal vragen wij in onze nieuwsbrief aandacht voor de stichting Beat Batten. Batten is een fatale stofwisselingsziekte die ertoe leidt dat kinderen eerst blind worden en vervolgens te kampen krijgen met epilepsie, geheugenverlies en uitval van spieren. Momenteel is er geen medicijn beschikbaar waardoor deze patiëntjes uiteindelijk veel te jong sterven. [...]

Lees meer

Hap snap zomernieuws

By VizeumNL on 23rd jul 2014
Header-zomernieuws

SuperDutchblok succes? Afgelopen WK introduceerde STER een nieuwe propositie, het Super Dutch blok. In de stijl van de Amerikaanse Superbowl konden adverteerders hun unieke commercial, aanhakend op het WK, vertonen in de eerste break van de groepswedstrijd Nederland-Spanje om daarmee op een sympathieke manier miljoenen mensen in één keer te bereiken. Een scala aan welbekende [...]

Lees meer

WK Brazilië 2014 – De holy grail van real time marketing

By VizeumNL on 24th jun 2014
Brasil

Het WK in BraziliË. Natuurlijk! Het ultieme marketingmoment van 2014. Wie kijkt er momenteel niet naar! Wie heeft het er de volgende dag niet over! Op het moment van schrijven is de overwinning van Nederland op Spanje alweer 7 dagen geleden, zitten we na de winst op Australië in de volgende ronde en heeft Duitsland [...]

Lees meer

Media:tijd

By VizeumNL on 7th apr 2014
tijd

De eerste resultaten van het media:tijd onderzoek worden gepresenteerd in het Dialogues House in Amsterdam. Het is binnen net zo warm als buiten en de ruimte, Forum, heeft iets weg van een hal van een basisschool. Felgekleurde verfkwastbanen op de glazen wanden, wegwijzer bordjes op een losstaande paal bij binnenkomst, een plastic paard en een [...]

Lees meer

TV kijken we niet meer…

By VizeumNL on 24th mrt 2014
tv-kijken-we-niet-meer

…of toch wel? De afgelopen maanden, bij het bespreken van de mediastrategieën, is dit argument vaak over tafel gekomen. Wij zelf kijken immers nooit meer normaal televisie. Wij hebben bijna allemaal een Netflix abonnement en hebben o.a. ook Videoland Unlimited en HBO wel eens uitgeprobeerd. En WappZapp, dat ook met een paid – OnDemand platform [...]

Lees meer

WAT ZIEN WE IN 2014?

By VizeumNL on 16th dec 2013
OLD-SCHOOL-TV

Ze zijn weer geweest, de commercieel beleidspresentaties van STER, RTL en SBS, Branddeli, Fox channels, Be Viacom. en, last but not least, die van Triade Media. Op naar 2014. Op naar – hopelijk – betere tijden, de crisis heeft nu lang genoeg geduurd. De nieuwe verkooporganisatie Branddeli bevat de zenders van Discovery Channels Benelux (Discovery [...]

Lees meer

RTV gaat Hard!

By VizeumNL on 12th nov 2013
testbeeld-binnenkort beschikbaar

Tja… daar zit ik dan achter mijn laptop een stuk voor de nieuwsbrief te schrijven. Maar wat wil ik eigenlijk vertellen, er gebeurt op dit moment namelijk nogal veel op het gebied van radio en televisie! Ik heb alles maar eens op een rijtje gezet: Radio 10 Zoals in de vorige nieuwsbrief al aan bod [...]

Lees meer

Digitaal ‘is groter dan’ Televisie

By VizeumNL on 19th sep 2013
Netflix

Sinds woensdag 9 september is het gedaan met de slaap. Netflix is beschikbaar in Nederland en schaart zich tussen de overige streaming applicaties. Wordt dit het einde van lineair televisie kijken? Uiteraard kennen we ‘nine eleven’ van een hele andere gebeurtenis, maar zoals Fokke en Sukke al aangeven: Netflix maakt wel iets los in Nederland. [...]

Lees meer

FOX GOES DUTCH

By VizeumNL on 27th aug 2013
fox_me-430x180

Maandag 19 augustus jl. om 18.00 uur precies vond de aftrap plaats van de nieuwe zender FOX. Een zender die zich gaat richten op een mix van sport, series en films. Heeft de teaser-campagne ‘Welcome to DutchLand’ ervoor gezorgd dat de mensen thuis de nieuwe zender hebben kunnen vinden? Of is de kijker vastgeroest in [...]

Lees meer

Na de zomerstop

By VizeumNL on 23rd jul 2013
na-de-zomerstop

Het is weer tijd voor de najaarspresentaties. Vorig jaar maakte SBS er nog een groot event van, dit jaar hebben zij besloten het kleiner aan te pakken en langs te komen bij de adverteerders en mediabureaus. Ook RTL pakte het dit jaar klein aan, RTL’s content directeur Matthias Scholten nodigde een select groepje bij hem [...]

Lees meer