Meer over het Vizeum netwerk

Media wordt meer en meer doorzoekbaar, beïnvloedbaar, sociaal gedreven en transactie gericht. Met een verbeterd inzicht in hoe mensen zich gedragen kan Vizeum met media de business van onze klanten aantoonbaar laten groeien. De missie van Vizeum is om de zakelijke uitdagingen van onze klanten tot een oplossing te brengen vanuit innovatie en ze te helpen het ware potentieel te doorzien van alle nieuwe beschikbare mogelijkheden. Of de insteek nu vermakelijk of praktisch is, Vizeum maakt communicatie relevanter en daardoor effectiever. Bij Vizeum draait het allemaal om het leveren van simpele strategieën die op briljante wijze worden geactiveerd.

Vizeum: SOLVING BUSINESS CHALLENGES THROUGH MEDIA

Ontdek meer op vizeum.com Bekijk onze internationale locaties

Uncategorized

Kennismaken met onze nieuwe collega’s Christiaan en Robbie

By VizeumNL on 10th mei 2017
Afbeelding5

Sinds begin februari zijn Robbie en Christiaan als nieuwkomers bij Vizeum gekomen, beiden als Account Director. Robbie is een bekende binnen Dentsu Aegis want heeft een aantal jaar bij Carat gewerkt. Christiaan heeft hiervoor bij Vakantieveilingen gewerkt. Samen praten ze over media, apps en koffie. Welke website bezoek je het meest? Robbie: Eigenlijk zijn het [...]

Lees meer

Het internet wordt leeggeroofd

By VizeumNL on 3rd mei 2017
sergey-zolkin-192937 (1) - klein

Publishers én content creators des lands, let op! Content dieven en dievegges nemen de wereld over en maken u blut. Althans, als we de strekking van een aantal recent verschenen artikelen rondom ad-blocking moeten geloven. Want naast het huidige aanbod van ad-blockers komt nu ook Google met een vergelijkbare dienst. En nu zie ik jullie [...]

Lees meer

Kennismaken met onze nieuwe collega’s Petra & Marloes

By VizeumNL on 20th jan 2017
IMG_9570_website

Petra, stel jezelf eens voor… Ik ben Petra Lieben, geboren in Amsterdam maar ik woon nu al een aantal jaar in Zaandam. Ik heb al flink wat ervaring in de media, zowel aan bureauzijde als aan exploitant zijde. Ik werk nu al bijna twee maanden bij Vizeum met veel plezier.   Klinkt goed, en welke [...]

Lees meer

Commercieel beleid TV exploitanten 2017

By VizeumNL on 20th dec 2016
o-TV-facebook

Televisie. Het aloude mediumtype waar altijd veel over te zeggen en schrijven is. Op welke borrel of welk feestje worden diverse programma’s en zenders niet besproken? En op die van de media experts gaat het vaak over de afname van het lineaire TV-kijken. Waar gaat het heen? Hoe dan ook de exploitanten STER, RTL, SBS [...]

Lees meer

Hoe snel digitaliseert de consument eigenlijk?

By VizeumNL on 12th dec 2016
4ppzkfd6beg-patryk-gradys

De mogelijkheden van de digitale economie zijn van cruciaal belang voor het succes van onze opdrachtgevers. Maar moet elke adverteerder een digitale economie oplossing hebben om op lange termijn te overleven en te slagen? En is alles en iedereen in 2020 wel gedigitaliseerd? Op zoek naar het antwoord buigt een deskundig panel zich over vier [...]

Lees meer

Weg met het ”not invented here” syndroom

By VizeumNL on 23rd mei 2014
big idea

  Enkele jaren voor de eeuwwisseling ben ik mijn carrière begonnen bij een reclameadviesbureau als mediamanager. Een chique titel voor een functie die zich in de praktijk echter beperkte tot het minder glamoureuze werk van tariefkaartspecialist en doorgeefluik voor het mediabureau van onze adverteerders.   Ik voelde me in die tijd – wat later ook [...]

Lees meer

Out of home herdefiniëren

By VizeumNL on 23rd mei 2014
media formats icom

Het is belangrijk dat we OOH herdefiniëren en het herpositioneren in de context van andere kanalen en gebruik van het medium. Traditioneel was OOH een display medium bestaande uit poster advertenties die massa awareness aanjoegen. De opkomst van Digital OOH en “networked screens” namen het een stap verder en geven meer flexibiliteit, dynamiek en relevantie [...]

Lees meer

Another one bites the dust…

By VizeumNL on 23rd mei 2014
red_magazine

Niet alleen een kek liedje van Queen, maar helaas ook harde realiteit voor het magazine Red. Maandag 12 mei werd bekend dat na 10 jaar het tijdschrift stopt wegens te lage advertentie inkomsten. Het laatste nummer verschijnt in juni. Red geeft de schuld aan het wegblijven van de adverteerders, waardoor niet in een blad kan [...]

Lees meer

Mediasynchronisatie

By VizeumNL on 17th feb 2014
unnamed

Wikipedia: ‘Synchronisatie is het proces of het resultaat van iets gelijktijdig maken.’ En dat ‘iets’ is in deze nieuwsbrief: media! Eerder is de integratie tussen de Online en RTV afdeling bij Vizeum aangekondigd. Inmiddels zijn we enige tijd verder en zijn de eerste stappen gezet. Maar naast de fysieke integratie om tot een betere afstemming [...]

Lees meer

Future of Social Media

By VizeumNL on 12th nov 2013
smm6-720x340

Hadden we in 2008 voorzien dat het delen van nostalgische kiekjes op Instagram een hit zou worden? En had iemand enig idee dat katten het internet zouden gaan domineren, of dat er functies als ‘community manager’ en ‘social media director’ zouden bestaan? Het vakgebied social media heeft een razendsnelle groei doorgemaakt en verandert nog continu. [...]

Lees meer

Just like us

By VizeumNL on 12th nov 2013
Sonos_mouth_1920x1200

Bij Vizeum zijn we gek op merken die ons leven makkelijker maar vooral ook rijker proberen te maken. Daarom zijn we blij met de komst van onze nieuwe klant Sonos. Muziekliefhebbers zijn het hart en de ziel van Sonos. Het is een bedrijf dat is opgericht door muziekliefhebbers, voor muziekliefhebbers. Alles wat ze doen, van [...]

Lees meer

KWALITEIT VAN AANDACHT

By VizeumNL on 19th sep 2013
auto mobiel

“Soof, ik kon even niet appen, want ik zat achter het stuur”,  aldus mijn vader, die mij met een jaren ’80 telefoon vanuit huis terug belt. “Dat praat ook wat makkelijker”. Overheid voert campagne tégen het gebruik van smartphones in het verkeer Alleen mijn ‘Mooi!’ was voor hem niet voldoende om de klanken van mijn [...]

Lees meer

Filmzomer 2013

By VizeumNL on 23rd jul 2013
film

Welke films staan er op jullie verlanglijstje deze zomer? Wordt het een Hollywood blockbuster, een persoonlijke bioscoopervaring of toch lekker met een video on demand (VOD) op de eigen vertrouwde huiskamerbank? Wat het ook wordt, film is ook deze zomer weer een belangrijke bron van ontspanning en vermaak. Een medium dat constant in ontwikkeling is [...]

Lees meer

RTB, wat moet je ermee?

By VizeumNL on 23rd jul 2013
bid

Een veel gehoorde term online op dit moment is toch wel Real Time Bidding, oftewel RTB. Ondanks het feit dat het niet iets van het afgelopen jaar is, begint het nu wel steeds meer rond te zingen binnen het medialandschap. Zelfs het 8 uur Journaal van de NOS vond het recent een belangrijk onderwerp. Maar [...]

Lees meer

Hallo!

By VizeumNL on 20th jun 2013
Steven Jongeneel

Hallo! Wij zijn Social Embassy en vertegenwoordigen merken op social media. Dat doen wij al sinds 2007 met veel passie en energie. Je kent ons wellicht van de Social Media Monitor – het langstlopende social media onderzoek in Nederland. Sinds kort mogen wij deel uitmaken van de Aegis Media familie!   Wat doen wij precies? [...]

Lees meer

Van hyves naar hypes

By VizeumNL on 20th jun 2013
hyves

Sociale netwerken, ze blijven komen…Path! Waar een aantal jaar geleden Hyves nog uitzonderlijk populair was, zijn er nu meerdere sociale media in trek. Door de grote concurrentie lijkt Hyves wel verleden tijd. Dit terwijl Hyves in 2007 werd uitgeroepen tot de populairste (Nederlandse) site. Facebook, opgericht in 2004, heeft sinds 2008 een Nederlandstalige versie. Tot [...]

Lees meer

Vizeum’s wondere wereld van social media

By it on 21st mrt 2013
vizeums-wondere-wereld-van-social-media

We zijn verslaafd aan social media. Nieuwe platformen blijven komen en met de voortdurende opmars van smartphones gaan de ontwikkelingen zeer snel.

Lees meer

Mobiel shoppen wordt fantastisch!

By it on 21st mrt 2013
mobiel-shoppen-wordt-fantastisch

Mobile commerce (m-commerce) is een verzamelterm voor het bedrijven van handel door gebruik van smartphones en tablets. Sinds de opkomst van smartphones, en meer recentelijk tablets, is het aantal m-commerce toepassingen enorm gestegen.

Lees meer

Ook Facebook onder de hamer

By it on 19th dec 2012
ook-facebook-onder-de-hamer

Tegenwoordig stellen we onbewust allemaal onze eigen banners samen op het internet, op basis van de internet geschiedenis van de afgelopen 30 dagen. Variërend van schoenen en meubels tot aan vliegtickets. Deze manier van adverteren verloopt veelal via de RTB (real time bidding) platformen, de kofferbak-verkoop van de online media. Sinds kort is daar een [...]

Lees meer