Meer over het Vizeum netwerk

Media wordt meer en meer doorzoekbaar, beïnvloedbaar, sociaal gedreven en transactie gericht. Met een verbeterd inzicht in hoe mensen zich gedragen kan Vizeum met media de business van onze klanten aantoonbaar laten groeien. De missie van Vizeum is om de zakelijke uitdagingen van onze klanten tot een oplossing te brengen vanuit innovatie en ze te helpen het ware potentieel te doorzien van alle nieuwe beschikbare mogelijkheden. Of de insteek nu vermakelijk of praktisch is, Vizeum maakt communicatie relevanter en daardoor effectiever. Bij Vizeum draait het allemaal om het leveren van simpele strategieën die op briljante wijze worden geactiveerd.

Vizeum: SOLVING BUSINESS CHALLENGES THROUGH MEDIA

Ontdek meer op vizeum.com Bekijk onze internationale locaties

Our Blog

5 vragen aan Bas Kuipers, media manager Wehkamp.nl

Wehkamp.nl, Neerlands grootste online warenhuis, is recentelijk klant geworden bij Vizeum. Wij stelden 5 vragen aan Bas Kuipers, al ruim 7 jaar werkzaam bij wehkamp.nl en nu media manager.

1. Wehkamp.nl. Wie is er niet mee opgegroeid. Van de mega dikke catalogus op de deurmat tot een van de innovatiefste online warenhuizen. Wat is jullie grootste uitdaging voor 2015 en de jaren daarna?
Onze grootste uitdaging is om onderscheidend te blijven in de markt; er zijn veel online spelers (en er komen elke week nieuwe spelers bij). Waarom zou je bij wehkamp.nl kopen of blijven kopen? En dat is voor een warenhuis een flinke uitdaging omdat we concurreren op diverse assortimenten (Fashion, Living, Electronics etc.) en elke speler wel goed is in een bepaald facet.

2. De markt waarin wehkamp.nl zich bevindt is hoogst competitief. Prijs is en blijft voor de consument een van de belangrijkste drivers om wel of niet bij jullie te kopen. Maar wat doen jullie nog meer om de consument aan boord te krijgen én te houden?
Prijs is inderdaad belangrijk en zeker bij elektronica zeer transparant. Wij denken dat wij meer kunnen bieden door middel van onze service propositie (jij bepaalt wanneer je je bestelling wilt ontvangen), ons assortiment (we verkopen niet alles van alle merken maar ‘cureren’ de collectie) en inspiratie & advies (middels ons online interactief magazine en andere initiatieven op het gebied van advies en styling).

3. Media consumptie in de (nabije) toekomst: hoe zullen verdere ontwikkelingen verlopen, denk jij?
Televisie blijft belangrijk; een medium met een groot bereik en voor ons heel belangrijk; een beeldend medium. Online video zal verder groeien. Je ziet al een duidelijke verschuiving in onze eigen budgetten naar online: meer online video en meer online display campagnes om je ‘verhaal’ ook goed online te kunnen vertellen.

4. Hoe ziet jouw mediaconsumptie eruit? 
Ik kijk nauwelijks ‘traditionele’ televisie; ik bepaal graag zelf wanneer ik wat bekijk. Dus veel uitzending gemist, Youtube en ik download nog wel eens filmpje (niet geheel legaal). Verder heb ik een uitgebreide digitale muziekcollectie die ik combineer met Spotify dus ik heb alles wat ik wil luisteren onder mijn Sonos-knop! Internet is verreweg het belangrijkste medium: van surfen tot lezen, van video’s bekijken tot informatie consumeren.

5. Wat is je favoriete Nederlandse campagne van de afgelopen vijf jaar?
Ik vond de ‘share a coke’ campagne van Coca Cola erg goed maar dat is eigenlijk een internationale campagne die ook in Nederland is uitgevoerd. Verder vind ik het altijd knap hoe Albert Heijn elke keer met nieuwe activaties komt: keukenmini’s, marktkraampjes, moestuintjes etc.