Meer over het Vizeum netwerk

Media wordt meer en meer doorzoekbaar, beïnvloedbaar, sociaal gedreven en transactie gericht. Met een verbeterd inzicht in hoe mensen zich gedragen kan Vizeum met media de business van onze klanten aantoonbaar laten groeien. De missie van Vizeum is om de zakelijke uitdagingen van onze klanten tot een oplossing te brengen vanuit innovatie en ze te helpen het ware potentieel te doorzien van alle nieuwe beschikbare mogelijkheden. Of de insteek nu vermakelijk of praktisch is, Vizeum maakt communicatie relevanter en daardoor effectiever. Bij Vizeum draait het allemaal om het leveren van simpele strategieën die op briljante wijze worden geactiveerd.

Vizeum: SOLVING BUSINESS CHALLENGES THROUGH MEDIA

Ontdek meer op vizeum.com Bekijk onze internationale locaties

Our Blog

5 vragen aan… Frans van Rooijen

1.De vrijheid en verantwoordelijkheid …
Als BM bij DeOleo zit je echt zelf aan de knoppen. Nederland heeft binnen DeOleo een voortrekkersrol. Een aantal belangrijke innovaties zijn bijvoorbeeld in Nederland als eerste geïntroduceerd. Het geeft een extra kick als de producten of campagnes, die je lokaal hebt ontwikkeld, daarna ook in andere landen worden uitgerold.

2. Welke olies gebruik jij zelf om mee te kokerellen en waarom? Wat gebruik je absoluut niet en waarom niet?
Meestal kook ik met een van onze laatste innovaties, zoals bijvoorbeeld Carbonell Granen- en fruitolie of Olys. De olie die ik kies is ook afhankelijk van het gerecht of de toepassing. Een van mijn favorieten recepten die ik thuis maak is een “salmorejo”, een wat dikkere en krachtigere variant van de gazpacho. Hier past een Spaanse Extra Virgen olijfolie van Carbonell het beste bij. Voor een saladedressing gebruik ik een wat zachtere olijfolie. Meestal een Italiaanse,zoals bijvoorbeeld Carapelli Il Nobile. Een kant-en klare saladedressing zal ik niet gebruiken, ik vind het veel lekkerder om zelf een dressing te maken. Boter zou ik zelf niet snel gebruiken om mee te bakken, ook niet voor een biefstuk.

3. Wat is voor jou persoonlijk je favoriete reclamecampagne allertijden en waarom?
De Cup- a-Soup campagne eind jaren negentig, waaraan het merk gekoppeld werd aan een gebruiksmoment, vind ik nog altijd briljant: “4 uur, een Cup-a-Soup, dat zouden meer mensen moeten doen”. Dat heeft gewerkt. En ik zie nog steeds dagelijks collega’s aan het einde van de middag met een Cup-a-Soup.

4. Wat beschouw jij als meest invloedrijke mediumtype anno 2014? Zowel in de FMCG sector als in het algemeen.
Als je het puur hebt over het zenden van een boodschap en bereik als belangrijkste graadmeter gebruikt, dan is TV nog steeds het belangrijkste medium, ook in de FMCG. Dit zal denk ik de komende jaren wel afnemen nu meer consumenten afstemmen op streaming diensten als Netflix i.p.v. reguliere TV. De rol van Internet in de FMCG zal nog belangrijker worden, zeker als over enkele jaren een behoorlijk deel van de dagelijkse boodschappen online zal worden gekocht.

5. Is er iets wat veel mensen niet weten over (olijf)olie of is er iets waar veel mensen zich in vergissen met het gebruik van (olijf)olie?
Er bestaan nog veel misvattingen over olijfolie. Zo denken veel mensen dat iedere olijfolie dezelfde smaak heeft. Dat is niet waar. De smaak en kwaliteit van een olijfolie hangt – net als bij wijn – af van het ras, het klimaat en het moment van oogsten. Zelfs in de fles is de smaak van olijfolie nog aan verandering onderhevig. Anders dan bij wijn wordt de smaak in de loop van de tijd wel minder, waardoor het beter is de olijfolie zo snel mogelijk te gebruiken.