Meer over het Vizeum netwerk

Media wordt meer en meer doorzoekbaar, beïnvloedbaar, sociaal gedreven en transactie gericht. Met een verbeterd inzicht in hoe mensen zich gedragen kan Vizeum met media de business van onze klanten aantoonbaar laten groeien. De missie van Vizeum is om de zakelijke uitdagingen van onze klanten tot een oplossing te brengen vanuit innovatie en ze te helpen het ware potentieel te doorzien van alle nieuwe beschikbare mogelijkheden. Of de insteek nu vermakelijk of praktisch is, Vizeum maakt communicatie relevanter en daardoor effectiever. Bij Vizeum draait het allemaal om het leveren van simpele strategieën die op briljante wijze worden geactiveerd.

Vizeum: SOLVING BUSINESS CHALLENGES THROUGH MEDIA

Ontdek meer op vizeum.com Bekijk onze internationale locaties

Our Blog

BeatBatten

Batten is een stofwisselingsziekte bij kinderen met een fatale afloop. Het openbaart zich tussen het 5e en 8e levensjaar door zeer snelle achteruitgang van het gezichtsvermogen, leidend tot blindheid.

En dat is het begin van nog veel meer ellende: toenemende problemen in de motoriek (rond 18e jaar in rolstoel), epilepsie, dementie, verlies van het vermogen tot communiceren. De ziekte is uiteindelijk fataal, patiënten overlijden gemiddeld tussen hun 20e en 30e levensjaar.

Omdat het een ‘kleine’ ziekte is in aantallen patiënten, is er geen geld voor onderzoek. De ziekte is simpelweg commercieel niet interessant. Daarom is de stichting BeatBatten! opgericht met als doel zoveel mogelijk geld in te zamelen om onderzoek te financieren.

Vanuit mijn ‘oude’ netwerk van het MWG bestuur (Media Werkgroep) hoorde ik voor het eerst van deze ziekte, één van mijn medebestuursleden uit die periode heeft een zoontje van 7 jaar die aan deze ziekte lijdt. Uit de verhalen begreep ik hoe frustrerend het voor ouders is dat er vanuit de farmaceutische industrie gewoon geen interesse is om onderzoek naar een medicijn op te starten. Daarom heb ik met een aantal andere personen aangeboden de stichting pro deo te helpen om een campagne op te tuigen.
Vizeum heeft dit goede doel en deze stichting, die geheel draait op vrijwilligers en geen budget heeft, volledig omarmd en alle ondersteuning gegeven om een campagne te realiseren die erop gericht is bekendheid voor de ziekte te genereren en zoveel mogelijk geld in te zamelen. Sinds maandag 15 juli jl. wordt gedurende een aantal weken via alle mogelijke mediakanalen de campagneboodschap onder de aandacht gebracht.

Als voorbeeld een link naar de tv commercial: YouTube

Op www.beatbatten.com is meer informatie te vinden over de ziekte. Verder is daar ook meer informatie te vinden over alle andere partijen die belangeloos meegewerkt hebben. Doneren kan via de iDeal link op de site, het woord Beat sms’en naar 3669 (u doneert dan éénmalig € 3,-) of rechtstreeks op bankrekeningnummer 42.84.13.803.
Tot slot een vriendelijk verzoek: wilt u de site en de stichting ook via uw eigen ‘sociale media’ onder de aandacht brengen?

Evert Bronkhorst
Strategy Director