Meer over het Vizeum netwerk

Media wordt meer en meer doorzoekbaar, beïnvloedbaar, sociaal gedreven en transactie gericht. Met een verbeterd inzicht in hoe mensen zich gedragen kan Vizeum met media de business van onze klanten aantoonbaar laten groeien. De missie van Vizeum is om de zakelijke uitdagingen van onze klanten tot een oplossing te brengen vanuit innovatie en ze te helpen het ware potentieel te doorzien van alle nieuwe beschikbare mogelijkheden. Of de insteek nu vermakelijk of praktisch is, Vizeum maakt communicatie relevanter en daardoor effectiever. Bij Vizeum draait het allemaal om het leveren van simpele strategieën die op briljante wijze worden geactiveerd.

Vizeum: SOLVING BUSINESS CHALLENGES THROUGH MEDIA

Ontdek meer op vizeum.com Bekijk onze internationale locaties

Dylon Dye Contest

OPDRACHT

Al 60 jaar lang geeft Dylon kleur aan garderobes en interieurs over de hele wereld.  Tot dusver was het product vooral bekend onder een oudere doelgroep, maar omdat het merk ook een aanzienlijke potentie heeft onder een jongere doelgroep wilde Dylon haar speerpunten hierop richten. De campagne richtte zich uiteindelijk op vrouwen tussen de 19 en 35 jaar.

De opdracht vanuit Dylon was duidelijk: verhoog de awareness van het merk onder de doelgroep en zorg ervoor dat het weer hip&happening wordt. Belangrijk onderdeel van de campagne was de doelgroep vooral te inspireren en de vele mogelijkheden van Dylon te laten zien.

STRATEGIE

Omdat deze doelgroep zich veelvuldig op social media begeeft is voor een 100% social inzet gekozen met focus op het concept zichtbaarheid, inspiratie en activatie. Een influencer strategie paste hier het best bij, waarbij er drie fashionbloggers zijn ingezet.  Alle bloggers hebben in een advertorial geschreven over de vele mogelijkheden van het product. Daarnaast maakten zij een aantal DIY video’s waarin de focus lag het inspireren van de doelgroep maar daarnaast ook aandacht werd gegeven aan het gemak waarmee het product gebruikt kan worden. De video’s werden vervolgens doorgeplaatst op hun YouTube,  Facebook en Instagram kanalen om het bereik te vergroten.  Om de doelgroep nog meer bij de campagne en het product te betrekken en te activeren werd er een winactie aan de campagne gekoppeld. Deelnemers konden hun eigen Dylon creatie op de speciaal gemaakte DylonDyeContest Instagram pagina plaatsen. De campagne werd aangejaagd met behulp van Facebook advertising.

RESULTAAT

De campagne bleek vooral Instagram een hit. De drie DIY video’s behaalden meer dan 22.000 likes. Met de filmpjes op YouTube zijn meer dan 500.000 views behaald. De reacties op deze campagne waren meer dan positief.

Voorbeeld van de advertorial die Kittehs Cupcakes maakte:
www.kittehscupcakes.nl/diy-macrame-plantenhanger-en-regenboog-tie-dye-top