Meer over het Vizeum netwerk

Media wordt meer en meer doorzoekbaar, beïnvloedbaar, sociaal gedreven en transactie gericht. Met een verbeterd inzicht in hoe mensen zich gedragen kan Vizeum met media de business van onze klanten aantoonbaar laten groeien. De missie van Vizeum is om de zakelijke uitdagingen van onze klanten tot een oplossing te brengen vanuit innovatie en ze te helpen het ware potentieel te doorzien van alle nieuwe beschikbare mogelijkheden. Of de insteek nu vermakelijk of praktisch is, Vizeum maakt communicatie relevanter en daardoor effectiever. Bij Vizeum draait het allemaal om het leveren van simpele strategieën die op briljante wijze worden geactiveerd.

Vizeum: SOLVING BUSINESS CHALLENGES THROUGH MEDIA

Ontdek meer op vizeum.com Bekijk onze internationale locaties

Histor. Eén kastje, 101 karakters

OPDRACHT
Promotie van Histor Perfect Finish lak in een vierkante pot.

VIZEUM INSIGHTS
Hoe promoot je Histor Perfect Finish lak in een handige vierkante pot? Door er samen met consumenten mee aan de slag te gaan. Met de campagne ‘Eén kastje, 101 karakters’, daagt Histor iedereen uit om karakter te geven aan een speciaal ontworpen en onbehandeld Piet Hein Eek Kastje.

STRATEGIE
Histor, 101 Woonideeën en een groep bloggers van Blogtoday riepen kandidaten op een kleurontwerp te maken voor het kastje van Piet Hein Eek op de actiesite www.101karakters.nl. Verschillende interieurbloggers gaven ieder een kastje met Histor verf een uniek karakter en riepen hun volgers en fans op om ook een ontwerp te maken. De campagne werd aangejaagd via print, online, social media (#101karakters), OOH en radio.

Deze campagne opzet leent zich perfect om niet alleen het resultaat van een schilderklus te laten zien. Ook betrek je op deze manier de doelgroep voor een langere periode bij het merk op verschillende niveaus. Hierdoor zijn we langer bij de doelgroep op het netvlies en geven we echt verdieping aan het merk Histor. Daarnaast bouwen we ook echt een band op met de doelgroep. Met deze activerende campagne richtten we ons met name op twee van de drie belangrijkste doelgroepen van Histor. Door henzelf geformuleerd als:

  • Creatives – Jonge vrouwen die het leuk vinden om creatief bezig te zijn, trends tevolgen en in dat kader ook schilderen leuk vinden om hier in vulling aan te geven
  • Skilled Perfectionists – Mannen tot middelbare leeftijd die het een uitdaging vinden om een schilderklus zelf aan te pakken en zich hiervoor laten inspireren door hun omgeving, interieuradviezen en home-deco georiënteerde sites en magazines.

RESULTATEN
Er kwamen ruim 2000 inzendingen binnen waarvan 101 winnaars werden uitgenodigd door Histor om hun design daadwerkelijk uit te voeren in de werkplaats van Piet Hein Eek. Van alle 101 gekozen ontwerpen is een verf-stappenplan en how-to video gemaakt op www.101karakters.nl zodat iedereen thuis eenvoudig aan de slag kan. Ook kregen de mooiste ontwerpen breed aandacht in een print campagne middels advertorials en advertenties. Daarnaast is er in samenwerking met 101 Woonideeën een outsert gemaakt met daarin de uitwerking van 10 stappenplannen.