Meer over het Vizeum netwerk

Media wordt meer en meer doorzoekbaar, beïnvloedbaar, sociaal gedreven en transactie gericht. Met een verbeterd inzicht in hoe mensen zich gedragen kan Vizeum met media de business van onze klanten aantoonbaar laten groeien. De missie van Vizeum is om de zakelijke uitdagingen van onze klanten tot een oplossing te brengen vanuit innovatie en ze te helpen het ware potentieel te doorzien van alle nieuwe beschikbare mogelijkheden. Of de insteek nu vermakelijk of praktisch is, Vizeum maakt communicatie relevanter en daardoor effectiever. Bij Vizeum draait het allemaal om het leveren van simpele strategieën die op briljante wijze worden geactiveerd.

Vizeum: SOLVING BUSINESS CHALLENGES THROUGH MEDIA

Ontdek meer op vizeum.com Bekijk onze internationale locaties

Malibu Best Summer Ever

Opdracht
De grootste uitdaging is het opbouwen/onderhouden van het merk Malibu in de categorie mixables. De belangrijkste doelstellingen hiervoor: verhogen van merkoverweging en merkvoorkeur onder de doelgroep Young Occasionals en Party People in de leeftijd 18-25 jaar. In 2015 is gekozen om te concentreren op de periode die het best past bij Malibu: de zomer!

Om de doelgroep te activeren en ook richting de winkel te krijgen, werd een activatie bedacht waarin deelnemers met vrienden een zomerhuis konden winnen op Curaçao. Op een online platform moesten deelnemers door vragen swipen over wat voor soort zomerpersoon zij zijn. Dit resulteerde in een eigen zomerprofiel en er werd een passend Malibu recept vertoond voor een cocktail. Iedere deelnemer maakte kans, maar door een unieke code in te voeren die alleen te vinden was op Malibu flessen in de winkel, konden de deelnemers kans maken op extra prijzen. De doelstelling was dat minstens 10.000 van deze unieke codes online werden ingevoerd.

Concept
Op basis van het concept ‘Best Summer Ever’ (2015) hebben wij alle assets ontwikkeld en gecreëerd. Middels het concept ‘Best Summer Ever’ wilde Malibu het verhaal vertellen over hoe de beste zomer eruit ziet met als doel om met de doelgroep te engagen. Vizeum heeft in samenwerking met zusterlabel iProspect Studio alle assets gemaakt (billboards en video’s)

Strategie & middeleninzet
In de mediastrategie moest rekening worden gehouden met zowel merk- als activatiedoelstellingen. Gezien het beperkte budget, de lange zomerperiode, de ambitieuze doelstellingen en de doelgroep insights werd gekozen voor een 100% digitale campagne. Binnen digitale media werd naar de beste inzet gekeken om de verschillende doelstellingen te realiseren.

Middelen:

  • Online video: YouTube, Broadcasters en Special Interests (Dumpert, Skoften, MTV & Comedy Central)
  • Billboards: websites die selective zijn op de doelgroep van Malibu (Vice, Adfactor en Spotify)
  • Audio: Spotify
  • Sponsored content: diverse bloggers (Skoften, Vera Camilla, Bellesqa, Glamora.ma en Ondertussen)

Resultaten
95% van de doelgroepen werd gemiddeld 7 keer bereikt. Drie miljoen video’s werden totaal uitgekeken op Youtube. Resulterend in een VTR van 25% (Youtube benchmark 18%). Op Facebook waren 50.000 interacties met Malibu. Twee keer zoveel als grootste concurrent. Meer dan 60.000 unieke deelnemers aan de online activatie en 14.000 unieke, ingevoerde codes die alleen na aankoop van een fles beschikbaar waren.

Klik op de afbeelding voor de case video.