Meer over het Vizeum netwerk

Media wordt meer en meer doorzoekbaar, beïnvloedbaar, sociaal gedreven en transactie gericht. Met een verbeterd inzicht in hoe mensen zich gedragen kan Vizeum met media de business van onze klanten aantoonbaar laten groeien. De missie van Vizeum is om de zakelijke uitdagingen van onze klanten tot een oplossing te brengen vanuit innovatie en ze te helpen het ware potentieel te doorzien van alle nieuwe beschikbare mogelijkheden. Of de insteek nu vermakelijk of praktisch is, Vizeum maakt communicatie relevanter en daardoor effectiever. Bij Vizeum draait het allemaal om het leveren van simpele strategieën die op briljante wijze worden geactiveerd.

Vizeum: SOLVING BUSINESS CHALLENGES THROUGH MEDIA

Ontdek meer op vizeum.com Bekijk onze internationale locaties

Palm – The Perfect Getaway

OPDRACHT
PALM Hop Select is het nieuwe speciaal-bier van PALM. Aan Vizeum en The Story Lab de uitdaging om niet alleen meer bekendheid te geven aan dit submerk, maar het ook direct te laden op de voor PALM belangrijke merkwaarden levensgenieten, social bonding en toegankelijkheid. De primaire doelgroep van de campagne is de kosmopoliet. Onderzoek wees uit dat deze doelgroep weliswaar succesvol is en daar hard voor werkt, maar soms vergeet daar bewust van te genieten. Deze consumer insight vertaalden wij door in het centrale idee ‘Genieten binnen handbereik’ en hieronder ontwikkelden wij het concept The Perfect Getaway. The Perfect Getaway: die bijzondere plek die jij kiest om bewust te genieten. Samen met je vrienden even weg van alle drukte. In opdracht van PALM organiseerden vijf social influencers elk een uniek evenement. Op hun eigen Perfect Getaway! Zowel de voorbereidingen als het uiteindelijke evenement werden vastgelegd in een vijfdelige documentaire serie. De uitrol via social influencers was destijds al vernieuwend, maar het echte innovatieve van deze campagne zat hem in de relevante Virtual Reality doorvertaling naar het horeca-kanaal.

DE MEDIA INNOVATIE
Het concept The Perfect Getaway staat voor het ontvluchten van de drukte naar die ene plek waar je bewust kunt genieten. En dat van het ene op het andere moment. Waar de social influencers dit in real life doen, konden de kroegbezoekers de drukte in de kroeg virtueel ontvluchten. Dankzij de Virtual Reality-bril Oculus Rift waanden zij zich namelijk in een select aantal horeca-zaken verspreid door Nederland ineens in een totaal andere omgeving. Zij konden kiezen uit een Japanse tuin en een tropisch eiland. Beide omgevingen zijn speciaal gecreëerd voor en subtiel gebrand door PALM Hop Select. En beide werelden sloten af met een virtueel biertje. Toen bril en koptelefoon eenmaal waren afgezet, stond daar een echte PALM Hop Select klaar. Een ultiem geniet moment! En bij aankoop van het product in de kroeg, maakten kroegbezoekers ook nog een kans op de thuisvariant van de VR-bril: een PALM Hop Select gebrande Google Cardboard.

Virtual Reality is ‘the next big thing’. Binnen de markt gaat Virtual Reality een enorme impact hebben, maar de grote uitdaging zal zijn om Virtual Reality op een relevante manier toe te passen. Met deze campagne lieten we in 2015 al zien hoe je Virtual Reality een relevant onderdeel maakt van je geïntegreerde campagne. Daarmee is het een schoolvoorbeeld voor de markt.

DE BIJDRAGE VAN DE BETROKKEN BUREAUS
Vizeum was verantwoordelijk voor de digitale strategie, waarbij centraal stond het werven van deelnemers aan de perfect Getaway en het verspreiden van de registratie video’s van de verschillende Getaway’s. The Story Lab was verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de creatieve strategie, het concept en de doorvertaling naar zowel retail als horeca. Ook hebben zij de gehele productie begeleid. Van vormgeving van het Perfect Getaway logo en de doorvertaling naar de vele on pack uitingen (kroonkurken, etiketten, crate covers etc.) tot en met de video content met social influencers.

RESULTATEN
Met minimale media ondersteuning zijn de video’s meer dan 1 miljoen keer bekeken. De rotatie is obv minimaal budget voor alleen deze campagne gestegen met maar liefst 71%!