Meer over het Vizeum netwerk

Media wordt meer en meer doorzoekbaar, beïnvloedbaar, sociaal gedreven en transactie gericht. Met een verbeterd inzicht in hoe mensen zich gedragen kan Vizeum met media de business van onze klanten aantoonbaar laten groeien. De missie van Vizeum is om de zakelijke uitdagingen van onze klanten tot een oplossing te brengen vanuit innovatie en ze te helpen het ware potentieel te doorzien van alle nieuwe beschikbare mogelijkheden. Of de insteek nu vermakelijk of praktisch is, Vizeum maakt communicatie relevanter en daardoor effectiever. Bij Vizeum draait het allemaal om het leveren van simpele strategieën die op briljante wijze worden geactiveerd.

Vizeum: SOLVING BUSINESS CHALLENGES THROUGH MEDIA

Ontdek meer op vizeum.com Bekijk onze internationale locaties

Pearle – 1 op de 10 kan niet goed zien

UITDAGING
Claim het thema ‘Verkeers- veiligheid,’ zoek naar manieren om de Pearle campagne ‘verkeersveiligheid’ een vliegende start te geven en verder tot leven te brengen

INSIGHTS
In veel gevallen realiseren mensen zich niet dat ze een zichtprobleem hebben.

STRATEGIE
De campagne omtrent verkeersveiligheid bestond uit de inzet van verschillende media. Om deze ‘traditionele’ campagne meer zichtbaar en 360 graden rond te maken hebben we verschillende elementen aan de campagne toegevoegd. Dit vanuit de wetenschap dat veel mensen zich niet realiseren dat ze een zichtprobleem hebben en hierdoor niet uit zichzelf naar een opticien gaan. De elementen die we hebben toegevoegd hebben dus tot doel om de campagneboodschap bij de doelgroep te brengen en hen aan te zetten tot denken/handelen.

Tijdens de start van de campagne hebben we een mobiel oogstation gelanceerd langs een tankstation. Hiervoor hebben we de samenwerking met Total gezocht (tevens klant van Vizeum). Niet alleen een relevante plaats voor automobilisten voor een snelle oogmeting, ook hebben we Piet Paulusma zijn uitzending van het weer vanaf deze locatie laten verzorgen voor het vergroten van het bereik en de zichtbaarheid van dit mobiele meetstation. Verder hebben we op een druk knooppunt langs de A2 bij Vianen een digitale mast geclaimd. Dankzij een media first innovatie was deze mast in staat om real time het passerende verkeer te tellen.

RESULTATEN
Koppeling VVN en Pearle wordt goed teruggespeeld in tracking, heeft ook imago verhogend gewerkt op KPI’s deskundigheid en autoriteit. Verder is er een SAN Accent gewonnen in de categorie Retail.

Eén op de tien mensen