Meer over het Vizeum netwerk

Media wordt meer en meer doorzoekbaar, beïnvloedbaar, sociaal gedreven en transactie gericht. Met een verbeterd inzicht in hoe mensen zich gedragen kan Vizeum met media de business van onze klanten aantoonbaar laten groeien. De missie van Vizeum is om de zakelijke uitdagingen van onze klanten tot een oplossing te brengen vanuit innovatie en ze te helpen het ware potentieel te doorzien van alle nieuwe beschikbare mogelijkheden. Of de insteek nu vermakelijk of praktisch is, Vizeum maakt communicatie relevanter en daardoor effectiever. Bij Vizeum draait het allemaal om het leveren van simpele strategieën die op briljante wijze worden geactiveerd.

Vizeum: SOLVING BUSINESS CHALLENGES THROUGH MEDIA

Ontdek meer op vizeum.com Bekijk onze internationale locaties

PostNL heeft iets voor je

 

Uitdaging:
Hoe bereiken we de professionele Direct marketeer in een overvolle markt. PostNL wilde impactvol en persoonlijk communiceren met een selectief deel van de doelgroep DM marketeers. Hierdoor moest PostNL op de kaart worden gezet als de meest professionele partner in hun aankomende DM campagne.

Vizeum insights
Hoe sterk zou het zijn als we DM specialisten van grote adverteerders direct zouden confronteren met de DM propositie en excellente service van PostNL. Niet via traditionele wijze, maar op een impactvolle wijze met een hele persoonlijk DM via de postbezorger.

Strategie
De doelgroep bevond zich samen op de MarCom14 beurs. Door inzage in de aangemelde DM specialisten wisten we wie er aanwezig waren.
Via LinkedIn was het mogelijk om deze DM specialisten verder te identificeren. Dit gaf ons de mogelijkheid om ze middels een postbezorger op de beursvloer te zoeken en ze een persoonlijk mailpack te overhandigen. Onvergetelijke impact!

Resultaten
Een filmpje zegt meer dan 1.000 woorden en in dit geval 500 woorden. De campagne is spraakmakend geweest onder de doelgroep met als mooiste spontane uitspraak ‘Dit is pas marketing jongen!
De registratie en het Youtube filmpje zijn in totaal ruim 3.300 keer bekeken.
Totaal 167 louter positieve Tweets met een potentieel bereik van 270.650 en effectief 135.325.
8 structureel nieuwe klanten ruimschoots behaald en is de R.O.I. verveelvoudigd.