Meer over het Vizeum netwerk

Media wordt meer en meer doorzoekbaar, beïnvloedbaar, sociaal gedreven en transactie gericht. Met een verbeterd inzicht in hoe mensen zich gedragen kan Vizeum met media de business van onze klanten aantoonbaar laten groeien. De missie van Vizeum is om de zakelijke uitdagingen van onze klanten tot een oplossing te brengen vanuit innovatie en ze te helpen het ware potentieel te doorzien van alle nieuwe beschikbare mogelijkheden. Of de insteek nu vermakelijk of praktisch is, Vizeum maakt communicatie relevanter en daardoor effectiever. Bij Vizeum draait het allemaal om het leveren van simpele strategieën die op briljante wijze worden geactiveerd.

Vizeum: SOLVING BUSINESS CHALLENGES THROUGH MEDIA

Ontdek meer op vizeum.com Bekijk onze internationale locaties

Sportlife – Unexpected Freshness

Uitdaging:
Kauwgommerk Sportlife staat vanuit haar merkpositionering voor Unexpected Freshness. Al meer dan 25 jaar is het één van de marktleiders in de Nederlandse kauwgommarkt. Om in 2015 te kunnen groeien, wil Sportlife de doelgroep 13-25 meer aan zich binden en verkoop binnen deze doelgroep stimuleren. Door een activatie te ontwikkelen dienen de volgende doelstellingen behaald te worden:

  1. het creëren van awareness
  2. verkoopbevordering van de Sportlife actieverpakking
  3. het activeren tot deelname aan de actie

 

Vizeum insights
Jonge mensen van 13-25 zijn niet ergens snel van onder de indruk. Ze zijn ‘vergroeid’ met online, leven in een beeldcultuur en voelen zich pas betrokken bij een merk als deze waarde toevoegt aan hun leven.

Concept
Vanuit deze wetenschap, koos INDIE voor een interessegebied waar jongeren warm voor lopen en die aansluit bij “Unexpected Freshness”: wintersportreizen. Niet standaard wintersportreizen, maar écht coole reizen. Elk pakje Sportlife bracht de doelgroep dichterbij een onvergetelijke reis. Aan de binnenzijde van de actieverpakking stonden kilometers vermeld, variërend van 50 tot 10.000 km. Door zoveel mogelijk “kilometers” te sparen en die te verzilveren op sportlife.com, maakte men kans op één van de 27 ijskoude avonturen. Van heliskiën in Italië tot freeriden in Japan.

Strategie & middeleninzet
Deze campagne had iets anders nodig dan een reguliere, single media push-campagne. Om de doelgroep actief te betrekken en op de juiste plaats en op het juiste moment te bereiken, heeft Sportlife op advies van Vizeum gekozen voor een cross mediale activatiecampagne.

  • Online video, display- en native advertising van mobiel tot desktop;
  • TV met een focus op avontuurlijke programma’s;
  • Schoolboards (om ook offline buzz voor de campagne te creëren);
  • Social media;
  • PR.

Voor deze campagne heeft DAN DNA in opdracht van Vizeum een correlatie-analyse ontwikkeld om de koppeling tussen online en offline media te maken. Dit maakte de daadwerkelijke effecten van de verschillende kanalen inzichtelijk en maakte het mogelijk om zowel voor als tijdens de campagne de inzet van uitingen en media continu te kunnen optimaliseren.

Resultaten
Door de continue optimalisatie gedurende de campagne zijn de doelstellingen al in een vroeg stadium behaald en werd de campagne een groot succes.

Campagne resultaten:

  • Stijging in penetratie;
  • 3.500.000 actieverpakkingen Sportlife verkocht in slechts 7 weken tijd;
  • Stijging in TOMA met index 140 van augustus naar november

 Activatie resultaten:

  • 3.500 deelnemers (doelstelling 3000)
  • 81.000 websitebezoeken (doelstelling 50.000)
  • Bijna 20.000 codes ingevoerd (doelstelling 10.000)
  • 27 onvergetelijke Unexpected Freshness prijzen bij elkaar gespaard en gewonnen

De 3.500 actieve deelnemers logden gemiddeld 3 keer in, voerden gemiddeld 5,5 keer een code in en dongen gemiddeld 9,5 keer mee naar een prijs. Een hoge betrokkenheid van de deelnemers is daarmee gedurende de volledige campagne gerealiseerd.

Klik op de afbeelding voor de casevideo.