Meer over het Vizeum netwerk

Media wordt meer en meer doorzoekbaar, beïnvloedbaar, sociaal gedreven en transactie gericht. Met een verbeterd inzicht in hoe mensen zich gedragen kan Vizeum met media de business van onze klanten aantoonbaar laten groeien. De missie van Vizeum is om de zakelijke uitdagingen van onze klanten tot een oplossing te brengen vanuit innovatie en ze te helpen het ware potentieel te doorzien van alle nieuwe beschikbare mogelijkheden. Of de insteek nu vermakelijk of praktisch is, Vizeum maakt communicatie relevanter en daardoor effectiever. Bij Vizeum draait het allemaal om het leveren van simpele strategieën die op briljante wijze worden geactiveerd.

Vizeum: SOLVING BUSINESS CHALLENGES THROUGH MEDIA

Ontdek meer op vizeum.com Bekijk onze internationale locaties

Our Blog

Crisis goed voor Ambient Media

Bodyvertising, Faomvertising, Bravertising en Eggvertising. Het bestaat allemaal. Het zijn verschillende vormen van Ambient Media en het einde is nog lang niet in zicht.

Adverteerders willen namelijk hun doelgroepen steeds vaker op een bijzondere manier verrassen. Hoe gekker, hoe beter, zodat er een verhaal ontstaat waarover gesproken en geschreven wordt. En daar is Ambient Media oftewel Content Media uitermate geschikt voor. Zeker in tijden van crisis omdat het relatief goedkoop is en voor veel publiciteit kan zorgen.

 

 
  
 
Kansen genoeg
Ondanks de stijgende vraag naar Ambient Media is er in Nederland nog steeds sprake van het motto: “Doe maar normaal, dan doe je gek genoeg”. De mogelijkheden zijn namelijk oneindig maar daar wordt lang niet altijd gebruik van gemaakt. Zoals bijvoorbeeld de opkomst van duurzame Ambient Media. Sandvertising, Raincampaign, Sand Printer en CleanPicnic-kleedjes waarmee parken worden schoongehouden. Het bestaat allemaal al een tijdje, maar er wordt in Nederland nauwelijks op ingehaakt. Een gemiste kans als we naar het buitenland kijken. Want daar hebben dergelijke duurzame acties bijzonder veel publiciteit opgeleverd voor adverteers.
 
 

 
 
Digitalisering
Dat geldt overigens ook voor digitale Ambient Media. Een nieuwe ontwikkeling die vooral spectaculaire mogelijkheden biedt op het gebied van owned media, zoals interactieve Multi-touch etalageruiten, 3D animatie zonder scherm en instore floating productpresentaties. Ja floating, u leest het goed. Het zweeft of het nu schoenen, mannequins of levensgrote objecten zijn. Deze ontwikkeling maakt het niet alleen mogelijk om de interactie met de doelgroep, maar ook de verblijftijd op en rond de winkelvloer te vergroten.
 
 
 

 
Makkelijk en uitvoerbaar
Het voordeel van Ambient Media ten opzichte van tailor made activaties of guerrillacampagnes is dat het altijd uitvoerbaar is, ongeacht de creatieve invulling. Het zijn namelijk bewezen en bestaande mediatrajecten. Dus geen gedoe met vergunningen of boetes en nog kostenbesparend ook, want het wiel hoeft niet weer opnieuw uitgevonden te worden. Er kan veel tijd, geld en moeite bespaard worden door eerst eens te kijken naar het Ambient Media aanbod van Raul&Rigel, Fresh Green Ads en Cityscape voordat er een intensief creatieftraject gestart wordt.
 
Een top 10 Ambient Media lijst kunt u opvragen via jelmer.laven@posterscope.com.

 
Thijs Verheugen
Marketing Director, Posterscope