Meer over het Vizeum netwerk

Media wordt meer en meer doorzoekbaar, beïnvloedbaar, sociaal gedreven en transactie gericht. Met een verbeterd inzicht in hoe mensen zich gedragen kan Vizeum met media de business van onze klanten aantoonbaar laten groeien. De missie van Vizeum is om de zakelijke uitdagingen van onze klanten tot een oplossing te brengen vanuit innovatie en ze te helpen het ware potentieel te doorzien van alle nieuwe beschikbare mogelijkheden. Of de insteek nu vermakelijk of praktisch is, Vizeum maakt communicatie relevanter en daardoor effectiever. Bij Vizeum draait het allemaal om het leveren van simpele strategieën die op briljante wijze worden geactiveerd.

Vizeum: SOLVING BUSINESS CHALLENGES THROUGH MEDIA

Ontdek meer op vizeum.com Bekijk onze internationale locaties

Our Blog

De uitdaging die Blendle heet

Zelf ben ik niet perse een trendsetter met betrekking tot digitale ontwikkelingen, maar toch pas ik naar mijn mening ook weer niet in het hokje ‘Follower’.Het is meer dat ik (persoonlijk en vakmatig) ontwikkelingen volg, test, accepteer of af serveer.

Geheel naar mijn eigen mening en ervaring, waarbij ik de illusie heb dat ik me niet laat leiden door andere meningen. Begin dit jaar, kwam Blendle op mijn pad. In Beta-fase heb ik hier een aantal keren gebruik van gemaakt zonder te hoeven betalen voor een artikel.
Interessant, maar nog te kleinschalig om het in een vast patroon te laten slijten.

Rond april werd de definitieve versie gepresenteerd en waren er veel meer artikelen beschikbaar.
Vanaf dat moment ben ik een vrij fanatieke gebruiker geworden. Las ik de laatste jaren nauwelijks meer grote artikelen in tijdschriften, nu heb ik bijna iedere avond wel een artikel van kwaliteit en diepgang dat mij persoonlijk interesseert. Dus in plaats van wat ongeïnteresseerd de posts op mijn Facebook te checken, lees ik – terwijl ik aan het wachten ben tot mijn kinderen slapen – de mooiste artikelen en interviews. En dat voor zo’n 20 cent per avond! Ideaal.

Is dit dan print 2.0? Kunnen de magazines/kranten titels hierdoor overleven? Is Blendle de redding voor de serieuze journalistiek?
Zou allemaal kunnen. Feit is in ieder geval dat inmiddels een aantal grote spelers aandeel hebben genomen in Blendle. (In)direct zijn onder meer New York Times, Die Welt en Bild aan Blendle gebonden. Hiermee kan je wel concluderen dat het een initiatief voor langere termijn is.

De volgende vraag is dan ook of Blendle voor ons vak interessant is. De print-media kan hier wellicht een inkomstenbron van maken, maar de adverteerder mist wel een omgeving waar hij aanwezig kan of zou willen zijn. Is dit met de komst van Netflix, HBO, Spotify etc. op Radio en Televisie al een probleem, nu wordt ook op print gebied de commerciële omgeving weggekocht door betalende gebruikers. Het zijn nog relatief kleine percentages, maar het is iets waar we als marketeers en media adviseurs toch wel heel serieus mee bezig moeten zijn.

Afgelopen dinsdag, tijdens de MWG bijeenkomst “a night to remember”,was dit ook een rode lijn door vele gesprekken. Erg interessant. En ook bij de diverse briefingssessies voor 2015 merk ik dat er veel discussie is over de wijze waarop media gebruikt worden en vooral gebruikt gaat worden.
Deze discussie en uitdaging gaan wij uiteraard heel graag aan. Ik ben persoonlijk ook heel benieuwd hoe jullie visie hierop is.

Op naar een mooi en uitdagend 2015.

Michel Tiggelman
Business Director Vizeum