Meer over het Vizeum netwerk

Media wordt meer en meer doorzoekbaar, beïnvloedbaar, sociaal gedreven en transactie gericht. Met een verbeterd inzicht in hoe mensen zich gedragen kan Vizeum met media de business van onze klanten aantoonbaar laten groeien. De missie van Vizeum is om de zakelijke uitdagingen van onze klanten tot een oplossing te brengen vanuit innovatie en ze te helpen het ware potentieel te doorzien van alle nieuwe beschikbare mogelijkheden. Of de insteek nu vermakelijk of praktisch is, Vizeum maakt communicatie relevanter en daardoor effectiever. Bij Vizeum draait het allemaal om het leveren van simpele strategieën die op briljante wijze worden geactiveerd.

Vizeum: SOLVING BUSINESS CHALLENGES THROUGH MEDIA

Ontdek meer op vizeum.com Bekijk onze internationale locaties

Our Blog

De zomerdip

Sinds een week is het dan toch echt zo ver. ‘We zijn in de klassieke mediazomer aanbeland’. ‘De zomerdip’. Voor mij blijft het toch altijd een openstaande vraag. Trekt het voetbal nu zoveel aandacht weg bij de andere media en nieuwsfeiten omdat het zo ontzettend populair vanuit zichzelf is, of storten we ons massaal op het voetbal omdat de andere zenders, middelen etc. niks te bieden hebben in deze periode.

Ik bijna toch geneigd om dit laatste te concluderen. Er is de afgelopen weken geen ander nieuws geweest dan voetbal. De TV zenders programmeren niks bijzonders om toch de niet-voetbal kijkers te trekken. Regulier wereldnieuws wordt gemeden op de nieuwsplatformen ten bate van het voetbalverslag tussen o.a. Honduras en Iran. En zelfs in de Vrouwenglossy’s is voetbal vaak het hoofdonderwerp.
En dit alles met succes … de kijkcijfers zijn extreem hoog, we worden hier blij van, voelen ons verenigd en hebben het over niets anders. Echt heerlijk dat gezellige zomer gevoel.

Zelfs het after WK nieuws hield ons de eerste week na het WK nog even in de greep. ‘Zat de penalty van Vlaar toch wel’ – ‘Is Messi de terechte winnaar van de Gouden bal’ – ‘welke speler gaat waar heen’. … Alleen is het nu dus echt over. Het WK voetbal is afgelopen … wat moeten we nu doen!? Uiteraard focussen we ons op het dramatische nieuws rondom Oekraïne en ook is het weer zeer onrustig in het Midden-Oosten, de Tour de France kent meer uitvallers dan ooit en de kat van Oma Teuntje is nu al drie dagen verdwenen…

En wij, de media adviseur, willen graag ook nog wat aandacht middels deze nieuwsbrief. Daarom een aantal belangrijke nieuwsfeiten op een rijtje van de afgelopen weken. Wellicht zijn deze aan de aandacht ontsnapt tijdens al het WK en nieuws geweld. Wij zien het daarom als onze plicht even een aantal belangrijke zaken hier uit te halen.

Wij hopen hiermee wat leeswerk te hebben verstrekt om de traditionele komkommertijd toch nog goed door te komen. En voor je het weet (over 35 dagen) begint de TV winterprogrammering weer…

Fijne zomer.

Michel Tiggelman
Business Director