Meer over het Vizeum netwerk

Media wordt meer en meer doorzoekbaar, beïnvloedbaar, sociaal gedreven en transactie gericht. Met een verbeterd inzicht in hoe mensen zich gedragen kan Vizeum met media de business van onze klanten aantoonbaar laten groeien. De missie van Vizeum is om de zakelijke uitdagingen van onze klanten tot een oplossing te brengen vanuit innovatie en ze te helpen het ware potentieel te doorzien van alle nieuwe beschikbare mogelijkheden. Of de insteek nu vermakelijk of praktisch is, Vizeum maakt communicatie relevanter en daardoor effectiever. Bij Vizeum draait het allemaal om het leveren van simpele strategieën die op briljante wijze worden geactiveerd.

Vizeum: SOLVING BUSINESS CHALLENGES THROUGH MEDIA

Ontdek meer op vizeum.com Bekijk onze internationale locaties

Our Blog

Door de bril van: Mustafa Himdi

Facebook blijft zich continu ontwikkelen op het gebied van advertentiemogelijkheden. Een tijd geleden heeft Facebook twee nieuwe vormen van adverteren gelanceerd, namelijk de Dynamic Product Ad (DPA) en de Multi Product Ad (MPA).

Deze twee nieuwe advertentievormen zijn beiden zichtbaar in de tijdlijn van de gebruiker en vooral ontwikkeld voor retailers, hoewel de advertentie ook voor een adverteerder uit een andere branche een goede uitkomst kan bieden. Wat zijn de twee advertentievormen, wat biedt het en nog belangrijker: wat is de toegevoegde waarde voor een adverteerder?

De nieuwe advertentievormen zijn, net als de Photo Ad, Link Ad en Video Ad, zichtbaar in de tijdlijn van de gebruiker. Het verschil tussen de bekende advertentievormen van Facebook en de DPA en MPA is dat in de nieuwe advertentievormen meerdere afbeeldingen te zien. Deze afbeeldingen zijn swipable en hierdoor kunnen de gebruikers meerdere afbeeldingen bekijken. Dit biedt de mogelijkheid bijvoorbeeld voor retailers om meerdere producten tentoon te stellen. Ziet het als een carrousel waarin producten rouleren.

Naast dat de MPA meerdere afbeeldingen laat zien in één advertentie, optimaliseert de advertentie automatisch naar best resulterende afbeelding. Dat wil zeggen dat de best presterende afbeelding als eerste wordt getoond in de advertentie. Iedere afbeelding in de advertentie kan worden voorzien van eigen beschrijving en landingspagina. In de DPA kunnen bijvoorbeeld producten geplaatst worden die eerder bekeken zijn door een consument in de webshop. Deze advertentievorm ziet er net zo uit als de MPA. De MPA wordt alleen getoond in de tijdlijn van de gebruiker en de DPA wordt zowel in de tijdlijn als in de rechterkolom getoond. De DPA heeft als kracht dat er een dynamic custome audience pixel geplaatst wordt. De pixel maakt het mogelijk om in kaart te brengen wanneer specifieke producten worden bekeken of zijn toegevoegd in het winkelmandje. Hierdoor is het mogelijk om op basis van consumentengedrag een dynamische advertentie in te zetten. Met andere woorden: de advertentie wordt afgestemd op de smaak van de gebruiker.

Waar de Dynamic Product Ad voornamelijk geschikt is voor adverteerders met een webshop, biedt de Multi Product Ad ook aan adverteerders uit andere branches een nieuwe mogelijkheid van adverteren. De toegevoegde waarde die ik er in zie, is dat een adverteerder meer kan vertellen door één advertentie met meerdere afbeeldingen in te zetten. Als een adverteerder bijvoorbeeld meerdere smaken heeft van een product, dan is het ideaal om deze smaken te communiceren in één advertentie. Hierdoor is het mogelijk om door middel van één advertentie de verschillende afbeeldingen met elkaar te vergelijken op basis van resultaat. Welke afbeelding valt het beste in de smaak bij de doelgroep. Het gaat immers bij Facebook niet om wie het hardst schreeuwt, maar wie het beste verhaal vertelt. En als je het mij vraagt, dan helpen de nieuwe advertentievormen van Facebook om het verhaal beter te vertellen.

 

Mustafa Himdi,
Digital Communications Planner Vizeum