Meer over het Vizeum netwerk

Media wordt meer en meer doorzoekbaar, beïnvloedbaar, sociaal gedreven en transactie gericht. Met een verbeterd inzicht in hoe mensen zich gedragen kan Vizeum met media de business van onze klanten aantoonbaar laten groeien. De missie van Vizeum is om de zakelijke uitdagingen van onze klanten tot een oplossing te brengen vanuit innovatie en ze te helpen het ware potentieel te doorzien van alle nieuwe beschikbare mogelijkheden. Of de insteek nu vermakelijk of praktisch is, Vizeum maakt communicatie relevanter en daardoor effectiever. Bij Vizeum draait het allemaal om het leveren van simpele strategieën die op briljante wijze worden geactiveerd.

Vizeum: SOLVING BUSINESS CHALLENGES THROUGH MEDIA

Ontdek meer op vizeum.com Bekijk onze internationale locaties

Our Blog

Een interview met Snapchat expert Bart

Snapchat telt wereldwijd 150 miljoen dagelijkse gebruikers en er worden elke dag 7 biljoen (!) video’s bekeken. Ik ben één van die dagelijkse gebruikers. Ik kan mijn vinger er niet precies op leggen maar ik vind Snapchat verslavend. Tijd voor een interview met Bart, die ook snappend door het leven gaat.

Wie ben jij en wat heb jij met Snapchat?
Ik ben Bart en ik werk als Social Media Manger bij Social Embassy. Ik kwam vier jaar geleden voor het eerst in aanraking met Snapchat toen ik in Zweden studeerde. Een paar Amerikaanse meisjes lieten toen Snapchat zien. Eerst vond ik het erg saai, alleen maar filtertjes dus toen heb ik de app er weer afgegooid. Na een jaar was Snapchat hier in Nederland wat groter en toen werd ik toch nieuwsgierig. Door alle nieuwe functies is het veel leuker geworden. Ik gebruik Snapchat onder de naam bartlup. Hier deel ik dagelijkse dingen – eigenlijk een soort dagboekje.

Wat is jouw favoriete functie van Snapchat?
Je kunt een Snap opnemen met je eigen muziek op de achtergrond. Als je hier creatief mee omgaat kan dit leuke beelden opleveren! Daarnaast natuurlijk de live functie – een kijkje in de wereld van anderen. En wat ik ook cool vindt is dat het mogelijk is om je eigen Geo-filter te ontwikkelen. Zie hier !

Op werk ben jij ook bezig met Snapchat. Vertel eens, wat doet Snaplabs?
Snaplabs is vorig jaar ontstaan. Stephen (oprichter Social Embassy) merkte dat Snapchat erg snel groeide en dat er nog weinig over bekend was. Het viel hem telkens op dat marketeers Snapchat niet kenden. Nadat we met onze klant Fanta een pilot hadden gedaan dachten we moeten hier meer mee doen! Social Embassy heeft een kernteam van Snapchat experts samengesteld om merken te inspireren en te adviseren over de inzet van het platform. De afgelopen tijd hebben we vooral veel verteld over wat Snapchat is en wat je ermee kan. We volgen alle ontwikkelingen op de voet. Inmiddels zijn we wat verder en experimenteren steeds meer merken met de inzet van Snapchat. Samen met klanten zoals Foot Locker, Bijenkorf en Marktplaats hebben we leuke cases opgebouwd.

Met wat voor doeleinden kun je Snapchat inzetten?
Het hangt er heel erg af. Snapchatgebruikers zijn over het algemeen redelijk jong. De merken waarvoor we nu Snapchat inzetten doen het vooral om in contact te komen met hen doelgroep. We merken dat de engagement op Snapchat erg hoog is vergeleken bij bijvoorbeeld de inzet van Facebook.

Wat vind jij er van dat Instagram Stories heeft geïntroduceerd?
Wel schattig dat ze het proberen. Je merkt dat de lancering eigenlijk geen invloed heeft gehad op Snapchat.



Een van mijn collega’s beweerde dat hij deze week een Fifa 2017 advertentie heeft gezien. Ik dacht dat adverteren in Nederland nog niet mogelijk was! Vertel…
Ja het kan wel! Wij kunnen via de UK campagnes in Nederland opzetten. Op dit moment is het enkel mogelijk als je een internationale campagne hebt lopen. Snapchat is de mogelijkheden voor advertising langzaam aan het uitrollen in andere landen. De functie Discover is over een tijdje ook mogelijk in Frankrijk en in Noorwegen dus het zal niet heel lang meer duren voordat we hier in Nederland ook mee aan de slag kunnen.

Voor alle ontwikkelingen rondom Snapchat volg Social Embassy, heb je interesse om aan de slag te gaan met jouw merk en Snapchat? Neem dan zeker contact met ons op!

Annemiek te Loo, Account Manager