Meer over het Vizeum netwerk

Media wordt meer en meer doorzoekbaar, beïnvloedbaar, sociaal gedreven en transactie gericht. Met een verbeterd inzicht in hoe mensen zich gedragen kan Vizeum met media de business van onze klanten aantoonbaar laten groeien. De missie van Vizeum is om de zakelijke uitdagingen van onze klanten tot een oplossing te brengen vanuit innovatie en ze te helpen het ware potentieel te doorzien van alle nieuwe beschikbare mogelijkheden. Of de insteek nu vermakelijk of praktisch is, Vizeum maakt communicatie relevanter en daardoor effectiever. Bij Vizeum draait het allemaal om het leveren van simpele strategieën die op briljante wijze worden geactiveerd.

Vizeum: SOLVING BUSINESS CHALLENGES THROUGH MEDIA

Ontdek meer op vizeum.com Bekijk onze internationale locaties

Our Blog

Hap snap zomernieuws

SuperDutchblok succes?
Afgelopen WK introduceerde STER een nieuwe propositie, het Super Dutch blok. In de stijl van de Amerikaanse Superbowl konden adverteerders hun unieke commercial, aanhakend op het WK, vertonen in de eerste break van de groepswedstrijd Nederland-Spanje om daarmee op een sympathieke manier miljoenen mensen in één keer te bereiken.

Een scala aan welbekende adverteerders passeerden de revue:
Hyundai, Jupiler, Sunweb, HBO, Baderie, Beats dr. Dre, Albert Heijn, ING, Coca Cola, Aquarius, Kia Motors, Bavaria, Netflix, Nike, Jumbo en Staatloterij.

Volgens de Ster was het een groot succes en ze zijn dan ook van plan om dit reclameblok bij een volgend sportevenement te gaan herhalen. De voorwaarde voor opname in het blok was unieke content die nog niet eerder op de televisie te zien is geweest.

Wij gaan mee in het originele idee, alleen vonden we het aantal werkelijk unieke commercials beperkt. Veel adverteerders hebben slechts een kleine aanpassing gedaan aan hun bestaande WK-commercial om deze uniek te maken. Positieve uitzonderingen waren vooral Sunweb, Netflix en Nike. Wij hebben nog niet het echte SuperBowl gevoel gekregen. Wellicht is Nederland er eigenlijk iets te klein voor en is het niet reëel om één unieke spot met bijbehorende productiekosten te creëren om deze vervolgens één keer te vertonen tegen een vraagprijs van niet minder dan € 200.000,- (o.b.v. 30”). We zijn benieuwd of deze propositie volgend jaar in de zelfde vorm en tegen hetzelfde tarief weer terugkomt. En welke voorwaarden er dan aan de creatie worden gesteld…

Voor de mensen die dit niet gezien hebben, is het reclameblok hier terug te kijken.

Vaarwel Nederland 1,2 en 3
Nog even en Nederland 1,2 en 3 zijn niet meer….de Zenders van de Publieke Omroep krijgen nieuwe namen. De Nederlandse Omroep neemt op 19 augustus definitief afscheid van deze bekende merknamen. De naamswijziging volgt na de introductie vorig jaar van de gezamenlijke internetportal npo.nl en de NPO-apps. Met de nieuwe namen NPO 1,2 en 3 met bijbehorende logo’s moeten de zenders herkenbaarder en beter vindbaar zijn in de digitale wereld. Ook de radiozenders krijgen een nieuw logo. Alleen 3FM mag zijn vertrouwde logo houden, wel verschijnt er een NPO ruit achter. NPO, het is even wennen, maar dat STER en de Publieke Omroep innoveren kan ze niet ontzegd worden.

Disney Channels nu ook via KPN te ontvangen
Disney Channel, Disney XD en Disney Junior worden toegevoegd aan het digitale basispakket van KPN. Hiermee hebben 1,4 miljoen extra huishoudens toegang tot de zenders. Daarmee heeft Disney nu een even grote distributie als Nickelodeon en zal zij naar verwachting enkele procenten stijgen in marktaandeel. Dit volgen we vanzelfsprekend op de voet.

Jamy Beeren
RTV Planner