Meer over het Vizeum netwerk

Media wordt meer en meer doorzoekbaar, beïnvloedbaar, sociaal gedreven en transactie gericht. Met een verbeterd inzicht in hoe mensen zich gedragen kan Vizeum met media de business van onze klanten aantoonbaar laten groeien. De missie van Vizeum is om de zakelijke uitdagingen van onze klanten tot een oplossing te brengen vanuit innovatie en ze te helpen het ware potentieel te doorzien van alle nieuwe beschikbare mogelijkheden. Of de insteek nu vermakelijk of praktisch is, Vizeum maakt communicatie relevanter en daardoor effectiever. Bij Vizeum draait het allemaal om het leveren van simpele strategieën die op briljante wijze worden geactiveerd.

Vizeum: SOLVING BUSINESS CHALLENGES THROUGH MEDIA

Ontdek meer op vizeum.com Bekijk onze internationale locaties

Our Blog

Ho Ho Radio

Tijdens de decembermaand wordt er weer volop naar de radio geluisterd. Veel radiozenders haken leuk in op de feestelijke kerst periode met aangepaste programmering.

Jaaroverzichten, hitlijsten en speciale kerstspecials, ze passeren allemaal de revue. Wat kunnen we dit jaar aan december programmering verwachten?

NPO
Radio 2 en 3FM staan natuurlijk weer als een huis. In 2013 luisterden maar liefst 7,6 miljoen mensen naar Serious Request op 3FM en 7,5 miljoen mensen naar de Top 2000 op Radio 2. Dit jaar strijkt het Glazen Huis in Haarlem neer en proberen zij zoveel mogelijk geld op te halen voor opvang en herstel van vrouwen met een trauma opgelopen door seksueel geweld. We verwachten weer luistercijfers die 2013 evenaren, of wellicht wel overtreffen. Serious Request is van 18 t/m 24 december te beluisteren en opvolgend van 25 t/m 31 december kunnen we luisteren naar de Top 2000.

Adverteren rondom de Top 2000 en Serious Request kan middels speciale inkooppakketten. Er zijn twee mogelijkheden per propositie, namelijk het bereikspakket of specifieke inkoop. Bij het bereikspakket (Top 2000 = index 110, Serious Request = index 105) deelt NPO de campagne in tussen 06:00 en 24:00 uur, bij specifieke inkoop (Top 2000 = index 120, Serious Request = index 115) kun je zelf beslissen in welk tijdvak de campagne wordt uitgeleverd. Normaliter betalen we voor een bereikspakket index 85 en voor specifieke inkoop index 100. De tarieven liggen hiermee tussen de 15% en 29% hoger. Een flinke stijging in prijs dus voor de eindejaars-proposities, maar objectief gezien is deze prijsstijging wel te verklaren omdat de zendtijd afgelopen jaren altijd snel is uitverkocht.

Sky Radio Group
Sky Radio is gewoon de kerstzender bij uitstek, vanaf 6 december wordt er volop kerst muziek gedraaid. 1e kerstdag is al volledig geclaimd door een adverteerder en is verder commercial vrij. op De andere dagen rondom Kerst kan er uiteraard nog ingehaakt worden. Er is geen vaste propositie, de mogelijkheden zijn volledig tailormade te maken.

Tevens kan er vanaf heden weer online geluisterd worden naar de Sky Radio Christmas zender.

Radio Veronica zendt in de periode 1 t/m 24 december, voorafgaand aan de Top 2000, de Top 1000 Allertijden uit. Vorig jaar luisterden hier zo’n 1,9 miljoen unieke luisteraars naar.

Het is nog mogelijk om deze Top 1000 Allertijden volledig te sponsoren. Voor een budget van 35K ben je in de periode 1 t/m 24 december volop aanwezig op radio middels en tag on van 20” 8 keer per dag, daarnaast is er ook veel online exposure in de vorm van nieuwsbrieven, banners, prerolls etc.

One Media Sales
Radio 538 doet tijdens de Kerst rustig aan. Het station volgt grotendeels de normale programmering, uiteraard zal er ook veel kerstmuziek te horen zijn. Op 31 december staat het Top 100 jaaroverzicht en staat de Jaarmix 2014 geprogrammeerd.

Op Radio 10 start voor de tiende keer op 1 december de Top 4000, de ontknoping zal plaatsvinden op 24 december om 17 uur.

Q-Music

Q-Music zal, evenals NPO, een actie opzetten vanuit een maatschappelijk probleem. In aanloop naar Kerst zal zij traditioneel weer de Q-Santa Run organiseren. Dit is een” fun run” met honderden mensen verkleed als kerstman. Op een parcours van 5 kilometer dwars door de Winter Efteling, waarbij het niet gaat om de snelste tijd maar om “de fun”. Voor elke loper wordt gedoneerd aan de voedselbank. Hiermee wil Q-Music ervoor zorgen dat mensen die het minder breed hebben een leuke kerst kunnen hebben. De commerciële mogelijkheden hier rondom zijn beperkt. Als adverteerder is het wel mogelijk om hier op in te haken door middel van het sponsoren van een x-aantal voedselpakketten. On air wordt dan een eervolle vermelding gedaan hiervan. Een sympathieke manier om uw merk onder de aandacht te brengen. Verder zal Q-Music in de kerstperiode op basis van de wensen van de luisteraars zorgen voor een mix van Kerstmuziek en “Actuele Hits”.

Na de kerstdagen komt Q-Music op de 3e kerstdag met de iTunes Top 100 en opvolgend van 28 t/m 31 december wordt de Top 500 van het foute uur uitgezonden. Voor deze proposities zijn tailormade sponsor mogelijkheden.

Tot zover de december programmering op de grote radiozenders. De kleine radiozenders hebben geen speciale acties en proposities in deze periode, maar zullen uiteraard wel traditiegetrouw speciale aandacht besteden aan kerst.

Mocht je meer willen weten over de commerciële mogelijkheden tijdens de goed beluisterde decembermaand, neem dan contact op met jouw RTV-planner.

Jamy Beeren
RTV Planner