Meer over het Vizeum netwerk

Media wordt meer en meer doorzoekbaar, beïnvloedbaar, sociaal gedreven en transactie gericht. Met een verbeterd inzicht in hoe mensen zich gedragen kan Vizeum met media de business van onze klanten aantoonbaar laten groeien. De missie van Vizeum is om de zakelijke uitdagingen van onze klanten tot een oplossing te brengen vanuit innovatie en ze te helpen het ware potentieel te doorzien van alle nieuwe beschikbare mogelijkheden. Of de insteek nu vermakelijk of praktisch is, Vizeum maakt communicatie relevanter en daardoor effectiever. Bij Vizeum draait het allemaal om het leveren van simpele strategieën die op briljante wijze worden geactiveerd.

Vizeum: SOLVING BUSINESS CHALLENGES THROUGH MEDIA

Ontdek meer op vizeum.com Bekijk onze internationale locaties

Our Blog

Kennismaken met onze nieuwe collega’s Christiaan en Robbie

Sinds begin februari zijn Robbie en Christiaan als nieuwkomers bij Vizeum gekomen, beiden als Account Director. Robbie is een bekende binnen Dentsu Aegis want heeft een aantal jaar bij Carat gewerkt. Christiaan heeft hiervoor bij Vakantieveilingen gewerkt. Samen praten ze over media, apps en koffie.

Welke website bezoek je het meest?
Robbie: Eigenlijk zijn het vooral usual suspects zoals Facebook, Gmail, Marktplaats en Wikipedia.
Chris: Ga mee met Robbie voor wat betreft Gmail en Facebook. En daarnaast nog vanuit werk umfeld de sites Adformatie, Emerce, Marketingfacts. Nu wat gevoelig, maar ook Skoften en Dumpert worden wel eens bezocht. Oh ja, en Funda blijft mooi.

Voor welke app op je mobiele telefoon schaam je je het meest?
Robbie: Ik schaam me niet voor de app, maar hij vergt wel enige toelichting. Ik heb dus ‘iets’ met vliegtuigen, vind het al jaren fascinerend. En ik weet er ook (te) veel van af. De betaalde Flightradar365 app is dan eigenlijk wel essentieel. Daarin vind je echt alle informatie – real time – over het vliegverkeer op dat moment. Handig ook als je vriendin stewardess is ;)
Chris: Net even gekeken, en zag Solitaire er nog op staan. Lekker ouderwets spel dus…

Wat vond jij van de notering van Kobalt in de Emerce Top 100?
Robbie: Het zegt vooral iets over hoe beperkt dit soort zaken onderzocht worden. Kobalt Media is eind 2014 opgegaan in Carat. Blijkbaar is dat nog niet bij iedereen doorgekomen. Aan de andere kant, het zegt ook iets over wat Kobalt Media de laatste jaren voor elkaar heeft gekregen. Goed dat ik daar nog deel van mocht uitmaken.
Chris: Ik ben nieuw in de media, dus moest dit wel even dubbel checken en heb er toen hard om gelachen. Lekker kwalitatief lijstje op deze manier, daar heeft iemand zitten slapen…

Lineaire TV of Netflix?
Robbie: Steeds meer Netflix, steeds minder lineaire TV. Als ik al lineair kijk, dan is het vooral live voetbal overigens. Of omdat ik lekker mee kan Twitteren bij programma’s zoals Help mijn man is klusser, Dubbeltje op z’n kant, Droomhuis gezocht of We zijn er bijna.
Chris: Ik kijk wel vaker lineaire tv. Iets met leeftijd ofzo :-) . Netflix wel steeds meer, maar dan moet ik er echt voor gaan zitten.

Wat is je lievelings TV Programma?
Robbie: Ik moet eerlijk bekennen dat die tijd wel voorbij is. De Publieke Omroep maakt in mijn beleving wel betere programma’s dan de commerciëlen. Maar als ik dan toch iets moet noemen:  Syndroom met Johnny de Mol.
Chris: Zijn er twee. Two and a half men, ik val echt van de bank af van het lachen. En in het weekend kan ik uren kijken naar een golf wedstrijd zoals de Masters.

Vertel eens iets over jezelf wat mensen totaal niet verwachten…
Robbie: Ik heb thuis een gouden plaat van 2 Unlimited (ja, ik was dus heel erg fan in de 90’s), ons meest succesvolle muzikale exportproduct van de jaren negentig.
Chris: We hadden het net over Lineaire tv of Netflix. Mocht je ooit mijn Netflix account inzien dan schrik je van wat ik gezien heb. Elke film met 1 ster waardering heb ik wel gezien. Ja, ik kijk graag slechte films, zou je niet zeggen he?!

Wat is je grootste (media)blunder?
Robbie: Iedereen is waarschijnlijk weleens een campagne vergeten die live moet, uiteindelijk zijn we allemaal mensen. Daarmee keur ik het niet goed, maar het gebeurt.
Chris: Hier kom ik goed weg, zit pas 3 maanden in de media en voor zover ik weet nog geen blunders gemaakt. Weet overigens niet of je dit antwoord ook krijgt als je mijn collega’s vraagt. Hoor het graag als er toch een blunder is geweest.

Chris heeft bij Vakantieveilingen gewerkt, vertel eens iets over jouw favoriete vakantiebestemming?
Robbie: Ik kom al jaren met veel plezier in Portugal in de Algarve.
Chris: De vakanties op VakantieVeilingen sla ik over…haha. Maar Zuid Amerika heeft diepe indruk op me gemaakt. Natuur, Mensen en Vlees & Wijn: Wauw! In Bariloche echt de beste steak ever gegeten. Maar dan ook echt!

Facebook of Instagram?
Robbie: Lastige, maar dan is het nog steeds Facebook. Waar we in 2004 met z’n allen naar Startpagina.nl gingen heeft Facebook die functie voor mij wel overgenomen. Al plaats ik geregeld foto’s via Instragram, maar ze zullen zo goed als altijd ook op Facebook te zien zijn.
Chris: Zeker Facebook.

Hoe drink jij je koffie?
Robbie: Cappuccino met een beetje suiker.
Chris: Op weg naar kantoor maak ik een tussenstop bij een koffietentje om in alle rust te genieten en de stad te zien ontwaken, dan is het meestal een espresso of een macchiatto. Op kantoor heet deze overigens een Cortado. Later in de ochtend alleen nog espresso.