Meer over het Vizeum netwerk

Media wordt meer en meer doorzoekbaar, beïnvloedbaar, sociaal gedreven en transactie gericht. Met een verbeterd inzicht in hoe mensen zich gedragen kan Vizeum met media de business van onze klanten aantoonbaar laten groeien. De missie van Vizeum is om de zakelijke uitdagingen van onze klanten tot een oplossing te brengen vanuit innovatie en ze te helpen het ware potentieel te doorzien van alle nieuwe beschikbare mogelijkheden. Of de insteek nu vermakelijk of praktisch is, Vizeum maakt communicatie relevanter en daardoor effectiever. Bij Vizeum draait het allemaal om het leveren van simpele strategieën die op briljante wijze worden geactiveerd.

Vizeum: SOLVING BUSINESS CHALLENGES THROUGH MEDIA

Ontdek meer op vizeum.com Bekijk onze internationale locaties

Our Blog

LINDA. Kippenvel Concert

Ter ere van de 100e editie van LINDA. werd er een Kippenvelconcert georganiseerd in de Heineken Music Hall. ‘Pretentieus’ noemde Linda het zelf bij haar openingsspeech, om het een kippenvel concert te noemen want je krijgt niet zo maar kippenvel. Daarom had Linda een gevarieerd programma samengesteld zodat er voor iedereen wel een kippenvelmomentje tussen zou zitten. Linda zelf verdween vervolgens snel van het podium om later vanaf het balkon te genieten van het concert, duidelijk zichtbaar voor al haar lezeressen.

 
 
TV programma’s, films, een magazine en nu dus ook een concert, Linda blijft zich ontwikkelen. Wellicht is het haar daarom gelukt in een moeilijk printtijdperk een succesvol magazine te lanceren en deze al sinds 2003 aan de top te houden. Na een succesvolle start liepen de oplagecijfers iets terug maar sinds 2007 is slechts een stijgende lijn zien (zie tabel hieronder). Hiermee is LINDA. een van de weinige titels die dit lukt, de meeste magazines moeten een oplagedaling betreuren.
 
 
 
 
 
 
Zelf zag Linda het niet direct zitten toen ze het idee van een eigen magazine voorgehouden kreeg. Ze vond het een bespottelijk idee en vooral de naam stond haar niet aan. Ondertussen heeft ze haar draai als titel eigenaresse helemaal gevonden en weet ze zich op eigen wijze staande te houden tussen het printgeweld. Met taboedoorbrekende artikelen, reportages en foto’s weet LINDA. al jaren een trouwe groep lezeressen aan zich te binden. Lezeressen die niet alleen de LINDA. verslinden, ook de spin offs nemen gretig aftrek. LINDA. Wonen, LINDA. Meiden, LINDA. Mode, LINDA. Reizen en natuurlijk (het vaak stof doen opwaaiende) L’HOMO. En nu kan er dus ook een evenement aan het lijstje toegevoegd worden.
 
 
Het lijkt een tendens te zijn in tijdschriftenland; magazines die verder kijken, specials uitbrengen en evenementen organiseren. Alles om niet alleen de lezer maar ook de merken vast te houden en te verleiden. De themaspecifieke specials zorgen voor een interessant Umfeld zoals Libelle Wonen, Happi Kidz (Happiness), Margriet More, Viva Mama. Terwijl de evenementen als de Libelle Zomerweek, de Margriet Winterfair of het Happinez Festival Weekend zorgen voor direct contact met de consument.
 
 
Alles wat LINDA. aanpakt blijkt te lukken, maar ook zij zal moeten blijven innoveren en kan zich niet permitteren steken te laten vallen. Ik ben benieuwd wat er na een volle HMH nog op het verlanglijstje van LINDA. staat.
 
 
Paula Post
Communications Planner