Meer over het Vizeum netwerk

Media wordt meer en meer doorzoekbaar, beïnvloedbaar, sociaal gedreven en transactie gericht. Met een verbeterd inzicht in hoe mensen zich gedragen kan Vizeum met media de business van onze klanten aantoonbaar laten groeien. De missie van Vizeum is om de zakelijke uitdagingen van onze klanten tot een oplossing te brengen vanuit innovatie en ze te helpen het ware potentieel te doorzien van alle nieuwe beschikbare mogelijkheden. Of de insteek nu vermakelijk of praktisch is, Vizeum maakt communicatie relevanter en daardoor effectiever. Bij Vizeum draait het allemaal om het leveren van simpele strategieën die op briljante wijze worden geactiveerd.

Vizeum: SOLVING BUSINESS CHALLENGES THROUGH MEDIA

Ontdek meer op vizeum.com Bekijk onze internationale locaties

Our Blog

mind-, body- en sportbladen worden steeds populairder

Begin januari werden de printoplages van het derde kwartaal 2014 bekend gemaakt. Geen schokkende ontwikkelingen.

De meeste titels dalen of blijven gelijk in oplage. Opvallend zijn de stijgingen bij de mind-, body- & sportbladen. Zo stijgt Flow bijvoorbeeld van 70.022 naar 72.090, Yoga Magazine van 56.963 naar 59.363, Runner’s World van 28.197 naar 37.098 en Santé van 50.849 naar maar liefst 65.163.

Of zijn deze resultaten toch niet zo heel opvallend? Je krijgt het zelf misschien ook wel mee, een gezond en fit leven lijkt steeds belangrijker te worden in de ogen van de consument. Er wordt meer aandacht besteed aan gezonde voeding, denk aan de campagne ‘Wat is er met ons eten gebeurd’ van Zonnatura, maar ook de nieuwe biologische lijn van Albert Heijn die momenteel in de winkels komt te liggen. Een detox aan het begin van het nieuwe jaar is helemaal niet gek meer. Ons sociale leven en werk kunnen een hoge druk opleveren, dus we zijn ook op zoek naar ontspanning en me-time. En er poppen continu nieuwe sportvormen uit de grond. Zo bestaat bootcamp al een tijdje, maar zijn we nu helemaal in de ban van obstacle runs en crossfit. En ook al ben je hier zelf niet zo in geïnteresseerd, dan heb je ongetwijfeld wel iemand in je omgeving die hier mee bezig is.

De redacties van diverse magazines zien dit natuurlijk ook gebeuren en springen hier handig op in. Niet alleen de oplages stijgen, maar ze ontwikkelen ook allerlei brand extensions. Een paar voorbeelden:

Flow magazine & Flow weekly
Flow is het eerste me-time magazine dat je rust geeft in je leuke maar drukke bestaan. Om dit allemaal net wat handiger te organiseren brengen ze nu Flow Weekly uit; elke week een weekplanner met handige inzichten, inspiratie en invulpagina’s.

Runner’s World Magazine: Kookboek, Trainingsdagboek, hoofdsponsor Circuit Run Zandvoort
Gestart vanuit een magazine over hardlopen, biedt Runner’s World nu een heel pallet van producten aan voor hardlopers. Ze hebben onlangs een kookboek uitgebracht, je kunt fysiek een trainingsdagboek bijhouden en ze motiveren je om mee te doen aan een hardloopwedstrijd. Buiten dat kunnen er ook diverse andere producten in de webshop gekocht worden

Women’s Health magazine & Fit For Summer Event
Het zusje van Men’s Health en een relatieve nieuwkomer in het magazineland loopt nu al als een speer. Ze organiseren diverse events en workshops voor hun lezeressen waar voeding en sport centraal staan.

Happinez magazine: Happifood, agenda en festival
Voor velen geen onbekende titel en jaar op jaar stijgend, inmiddels heeft Happinez een hoge, gemiddeld oplage van 185.000 per editie. Ook zij brengen een special uit gericht op food en hebben een kookboek. Daarnaast wordt voor het derde jaar een festival georganiseerd met allerlei workshops en lezingen.

Niet alleen magazines maken gebruik van deze trend, ook health freaks (niet eens altijd met een journalistieke achtergrond) gaan online aan de slag in de vorm van blogs. Het fenomeen blogs wordt steeds groter en we hebben het daarbij niet over de minste bezoekcijfers. Aantallen van 80.000-100.000 unieke bezoekers per maand worden inmiddels al makkelijk gehaald.

Allerlei mooie initiatieven waar klanten die willen bijdragen aan een gezond en fit leven zich aan kunnen verbinden. Dit kan op allerlei verschillende manieren, natuurlijk middels advertising, maar ook in de vorm van sponsoring van events, sampling, het geven van workshops, een spreker ter beschikking stellen, testen van producten et cetera.

Een interessante ontwikkeling die we gezien de maatschappelijke relevantie graag in de gaten houden.

Jessica Bakker,
Senior Communications Planner