Meer over het Vizeum netwerk

Media wordt meer en meer doorzoekbaar, beïnvloedbaar, sociaal gedreven en transactie gericht. Met een verbeterd inzicht in hoe mensen zich gedragen kan Vizeum met media de business van onze klanten aantoonbaar laten groeien. De missie van Vizeum is om de zakelijke uitdagingen van onze klanten tot een oplossing te brengen vanuit innovatie en ze te helpen het ware potentieel te doorzien van alle nieuwe beschikbare mogelijkheden. Of de insteek nu vermakelijk of praktisch is, Vizeum maakt communicatie relevanter en daardoor effectiever. Bij Vizeum draait het allemaal om het leveren van simpele strategieën die op briljante wijze worden geactiveerd.

Vizeum: SOLVING BUSINESS CHALLENGES THROUGH MEDIA

Ontdek meer op vizeum.com Bekijk onze internationale locaties

Our Blog

Moeten we met z’n allen aan de Ritalin?

Welkom in de wondere wereld van de ADHD-prikkels van de media!

Zoals bovenstaand voorbeeld al illustreert, geldt dit vluchtige en versnipperde mediagedrag tegenwoordig niet alleen voor de jongerendoelgroep, maar ook voor oudere leeftijdsgroepen (onszelf). Kijk maar naar je eigen mediagedrag en de verslavingsdynamiek die hiermee samenhangt.
Rust is een schaars goed geworden in ons drukke leven. Het is bijna onmogelijk om nog te ontkomen aan de vele prikkels die dagelijks op ons afgevuurd worden. Alleen het aantal reclameprikkels telt al op tot minimaal 3.000 prikkels per dag.

Ondanks het feit dat we er steeds meer aan gewend raken zit er ook een groot probleem in. Want van alle boodschappen die we langs zien komen, welke blijven hangen en welke niet? Als adverteerder zijnde is het tegenwoordig niet meer voldoende om op televisie één keer onze boodschap te roepen. We moeten meerdere contacten realiseren op verschillende kanalen om een boodschap te laten beklijven.

En hier zit meteen de crux in het verhaal, want door het heftige gebruik van veel mediamiddelen is er een overschot aan middelen dat ingezet kan worden. Waarbij we vroeger in een plan al snel klaar waren met inzet op TV en bijvoorbeeld radio, zijn de mediaplannen tegenwoordig vele malen complexer en opgebouwd uit meerdere lagen met vaak ook verschillende boodschappen per laag en per mediatype. We kunnen voorzichtig zeggen dat de rol van een mediabureau en het belang van een gedegen mediastrategie in het huidige landschap juist belangrijker is geworden dan ooit te voren.

Kortom, de belangrijkste vraag die we ons bij iedere campagne moeten stellen is: Hoe ziet het mediaconsumptiegedrag van mijn doelgroep eruit? En op welk moment kan ik de doelgroeppersoon x het beste benaderen en hoe? Relevantie (voor je doelgroep) is hierin key. Ons ‘Consumer Connection Study’ helpt ons hier enorm bij. Met CCS kunnen we zelfs per fase in de customer journey (reclamebekendheid, merkbekendheid, overweging en voorkeur) aangeven wat de beste touchpoints zijn