Meer over het Vizeum netwerk

Media wordt meer en meer doorzoekbaar, beïnvloedbaar, sociaal gedreven en transactie gericht. Met een verbeterd inzicht in hoe mensen zich gedragen kan Vizeum met media de business van onze klanten aantoonbaar laten groeien. De missie van Vizeum is om de zakelijke uitdagingen van onze klanten tot een oplossing te brengen vanuit innovatie en ze te helpen het ware potentieel te doorzien van alle nieuwe beschikbare mogelijkheden. Of de insteek nu vermakelijk of praktisch is, Vizeum maakt communicatie relevanter en daardoor effectiever. Bij Vizeum draait het allemaal om het leveren van simpele strategieën die op briljante wijze worden geactiveerd.

Vizeum: SOLVING BUSINESS CHALLENGES THROUGH MEDIA

Ontdek meer op vizeum.com Bekijk onze internationale locaties

Our Blog

Persona’s maken op basis van Facebook data met Motley

Eerder dit jaar werd bekend dat ons data label DAN DNA een samenwerking met Motley was aangegaan. De hoogste tijd om uit te leggen wat het precies is!

Dankzij de samenwerking met het Deense bedrijf Motley kunnen we persona’s voor adverteerders baseren op feitelijke gedragsdata. Motley heeft een als enige partij toegang tot de dieperliggende Facebook data, namelijk tot data over al het online verkeer op alle websites waar een Facebook button op de webpagina staat. Er is een uniek algoritme ontwikkeld om deze bak aan data te analyseren. Het is daardoor mogelijk om vanuit deze gedetailleerde sociale gedragsdata persona’s te baseren. In de ‘Insight Graph’ beschrijft Facebook de interesses van gebruikers op basis van gedragsdata. Doelgroepen kunnen zo geïdentificeerd en geclusterd worden in termen van demografie, levensfase, interesses en emotionele drijfveren. DAN DNA kan op basis hiervan een op data gebaseerde persona-beschrijving maken voor haar adverteerders. Middels een clusteranalyse onderscheiden we verschillende segmenten van mensen die een interesse hebben in een merk. Dit doen we basis van welke websites die mensen bezoeken, welke pagina’s zij ‘liken’ en met welke content ze interacteren. Mensen die hetzelfde online gedrag vertonen clusteren we en wordt als een persona gesegmenteerd, bijvoorbeeld de ‘De stadsverkenner’.

Deze doelgroepen zijn vervolgens ook direct in te kopen binnen de digitale media en er kan direct gerapporteerd worden over de effectiviteit van inkoop op deze persona’s. Naast directe media inkoop zijn de persona’s ook toepasbaar voor content strategie, campagne tactieken, merkpositionering en marktclustering.

Hieronder een voorbeeld van een persona, klik op de afbeelding om hem te vergroten. Benieuwd hoe Motley gebruikt kan worden voor jouw merk? Jouw contactpersoon kan daar alles over vertellen!