Meer over het Vizeum netwerk

Media wordt meer en meer doorzoekbaar, beïnvloedbaar, sociaal gedreven en transactie gericht. Met een verbeterd inzicht in hoe mensen zich gedragen kan Vizeum met media de business van onze klanten aantoonbaar laten groeien. De missie van Vizeum is om de zakelijke uitdagingen van onze klanten tot een oplossing te brengen vanuit innovatie en ze te helpen het ware potentieel te doorzien van alle nieuwe beschikbare mogelijkheden. Of de insteek nu vermakelijk of praktisch is, Vizeum maakt communicatie relevanter en daardoor effectiever. Bij Vizeum draait het allemaal om het leveren van simpele strategieën die op briljante wijze worden geactiveerd.

Vizeum: SOLVING BUSINESS CHALLENGES THROUGH MEDIA

Ontdek meer op vizeum.com Bekijk onze internationale locaties

Our Blog

Oldskool in een nieuw jasje

Dat we de advertentiebudgetten voor print de afgelopen jaren flink zien dalen, kan voor niemand een verrassing zijn.

Waar we op tv en vooral op digitaal vlak de ene ontwikkeling na de ander voorbij zien komen, zagen we bij print advertenties nog weinig spannends gebeuren.

Onlangs stond in Adformatie wel een verrassend leuk artikel met innoverende en creatieve ideeën van print campagnes. De twee leukste deel ik graag met jullie.
De input voor het artikel kwam van Erik Hannema, product manager print bij Sanoma spot.

Persoonlijk word ik erg enthousiast van adverteerders die de uitdaging aan gaan om hun doelgroep te verrassen met dit soort inspirerende campagnes. Het is nieuw, het is leuk en zeker voor een print campagne springen deze `advertenties´ echt uit het blad. Vooral de C&A campagne heeft een hele mooie link gemaakt met social media, waar ze laten zien dat ze gebruik maken van de ontwikkelingen vandaag de dag.

Like Ad – C&A
Een eerste campagne die opviel was een ‘like ad’ in een magazine voor een campagne van C&A in Brazilië. Om interactie te zoeken met de vrouwelijke doelgroep hebben zij de nieuwste digitale ontwikkelingen daarvoor in de print campagne geïntegreerd. Hoe hebben zij dit aangepakt?
Eerst werd op Facebook aan lezers gevraagd of zij wilden deelnemen aan deze campagne en hun gegevens wilden afgeven.
Voor de 500 aanmeldingen was een speciaal tijdschrift ontworpen waar een paginagrote advertentie in werd geplaatst. In deze advertentie waren twee outfits te zien waar de lezer op kon stemmen door het indrukken van de ‘like’ button.

De advertentie bevatte een chip, die gekoppeld was aan het Facebook account van de lezer. Na het liken van één van de outfits werd dit direct doorgeplaatst op de newsfeed van het Facebook account van de deelnemer. Tegelijkertijd verscheen het aantal likes in real time op displays in een van de grootste C&A winkels in het land. Interactie met print!

Beer Freeze Ad – Glacial Beer
Nog een ontzettend goed voorbeeld, eveneens uit Brazilië, is de campagne van Glacial beer: “The beer Freeze Ad”. De campagne is bedacht door reclamebureau Ogilvy.
Door de pagina in het water te dompelen en vervolgens om je bier heen te vouwen en in de ijskast te leggen, was je biertje in een mum van tijd koud!
Dit komt door zoutdeeltjes in het papier van de advertentie, die ervoor zorgen dat het flesje versneld koud wordt.

Beiden zijn ontzettend leuke voorbeelden hoe ook met print een interactieve campagne kan worden opgezet waarbij de afzenders op een innovatieve manier de doelgroep weten te verrassen. Hopelijk zien we snel in Nederland dit soort campagnes voorbij komen.

Anne Klaster,
Digital Comms planner Vizeum