Meer over het Vizeum netwerk

Media wordt meer en meer doorzoekbaar, beïnvloedbaar, sociaal gedreven en transactie gericht. Met een verbeterd inzicht in hoe mensen zich gedragen kan Vizeum met media de business van onze klanten aantoonbaar laten groeien. De missie van Vizeum is om de zakelijke uitdagingen van onze klanten tot een oplossing te brengen vanuit innovatie en ze te helpen het ware potentieel te doorzien van alle nieuwe beschikbare mogelijkheden. Of de insteek nu vermakelijk of praktisch is, Vizeum maakt communicatie relevanter en daardoor effectiever. Bij Vizeum draait het allemaal om het leveren van simpele strategieën die op briljante wijze worden geactiveerd.

Vizeum: SOLVING BUSINESS CHALLENGES THROUGH MEDIA

Ontdek meer op vizeum.com Bekijk onze internationale locaties

Our Blog

OOH advertising voor de zakelijke reiziger

Een paar weken geleden vloog ik voor een pitchproject naar de Vizeum vestiging in London, hier bevindt zich namelijk ons internationale hoofdkantoor.

Het komt wel vaker voor dat we naar Vizeum Londen vliegen om gezamenlijk met andere landen aan een pitch te werken, dit keer waande ik me voor een dag in het leven een zakenreiziger.

De wekker ging voor mijn begrippen extreem vroeg, driekwartier later stond ik bij de bushalte te wachten om naar Schiphol te gaan. Nog steeds slaperig genoot ik van de ochtendzon en staarde ik iets te lang naar de abri in het bushokje. Aangekomen op Schiphol haalde ik een kop koffie en wachtte ik bij de gate met mijn telefoon in mijn hand. En met mij, vele anderen. Het viel me op dat op deze vlucht zo’n 80% man was, waarvan vrijwel iedereen een pak aan heeft en met zijn hand vastgekleefd zit aan zijn telefoon, tablet of laptop. Aandacht voor de reclameposter die bij de gate hangt, is er niet.

Zittend in het vliegtuig pakken de mensen naast mij eerst hun telefoon voor een laatste check en vervolgens pakken ze papieren die ze door moeten nemen. Maar als ook dat gedaan is, bewegen die handen toch naar het vakje aan de stoel waar twee magazines te vinden zijn: Air France Magazine en Velocity (van Cityjet). Beiden zien er kwalitatief uit. Ik heb ook wel eens anders gezien: ezelsoren zijn vaak geen uitzondering. Het ene magazine laat zien wat er allemaal verkrijgbaar is in het vliegtuig, de ander is een glossy lifestyle magazine met shopping, interviews en achtergrond verhalen. Best vermakelijk om te lezen, dus de aandacht gaat daar ruim naar uit. Mooi moment om een zakelijke doelgroep te bereiken, ik was blij verrast over de kwaliteit.

Aangekomen op het vliegveld worden de aktetassen gepakt en weet iedereen niet hoe snel hij naar de taxi’s of metro moet rennen. Ziet er altijd mooi uit vind ik, een hele rij aan (Engelse) taxi’s. Sommige saai zwart, maar er zijn ook een aantal opvallende taxi’s: knallend roze of full branded met een reclame van Vodafone. En dan begint het feest door Londen, overal schreeuwen de billboards je tegemoet, de één nog indrukwekkender dan de ander. Als je met de metro naar de eindbestemming gaat, word je ook gevoed met reclame. De hele underground hangt vol met reclameborden, misschien denk je dat het een overkill is, maar nee, ik keek aandachtig naar alle borden. Een ideaal moment om de reiziger met je boodschap te confronteren aangezien ze toch staan te wachten op de metro. En wat denk je van de stairvertising, daar kan Nederland nog een voorbeeld aan nemen. We kunnen niet ontkennen dat de UK een stuk verder is met betrekking tot outdoor dan Nederland.

Vol met inspiratie vertrek ik ’s avonds weer naar het vliegveld. Ook nu valt het me op dat op het vliegveld zelf weinig reclame te vinden is, de reclame die er te vinden is, is weggestopt in een hoekje. Bovendien heeft de reiziger er vrijwel geen aandacht voor, die telefoontjes zijn veel belangrijker.

Een zakelijke reiziger bereiken? Probeer het via de inflight magazines, mobiele ads en OOH advertising op de plekken waar de reiziger langs komt richting zijn of haar bestemming.

Jessica Bakker
Senior Communications Planner