Meer over het Vizeum netwerk

Media wordt meer en meer doorzoekbaar, beïnvloedbaar, sociaal gedreven en transactie gericht. Met een verbeterd inzicht in hoe mensen zich gedragen kan Vizeum met media de business van onze klanten aantoonbaar laten groeien. De missie van Vizeum is om de zakelijke uitdagingen van onze klanten tot een oplossing te brengen vanuit innovatie en ze te helpen het ware potentieel te doorzien van alle nieuwe beschikbare mogelijkheden. Of de insteek nu vermakelijk of praktisch is, Vizeum maakt communicatie relevanter en daardoor effectiever. Bij Vizeum draait het allemaal om het leveren van simpele strategieën die op briljante wijze worden geactiveerd.

Vizeum: SOLVING BUSINESS CHALLENGES THROUGH MEDIA

Ontdek meer op vizeum.com Bekijk onze internationale locaties

Our Blog

Out of home herdefiniëren

Het is belangrijk dat we OOH herdefiniëren en het herpositioneren in de context van andere kanalen en gebruik van het medium. Traditioneel was OOH een display medium bestaande uit poster advertenties die massa awareness aanjoegen.

De opkomst van Digital OOH en “networked screens” namen het een stap verder en geven meer flexibiliteit, dynamiek en relevantie mee aan OOH. ‘

We spreken tegenwoordig van een OOH ecosysteem. Door de technologische ontwikkelingen heeft het OOH ecosysteem tegenwoordig veel meer samenhangende en samenwerkende onderdelen in zich dan voorheen. En daarnaast wordt onder OOH een veel breder spectrum aan mogelijkheden geschaard. Denk aan bijv. beurzen, tentoonstellingen, winkelruiten, vrachtwagen en BTL retail communicatie.

Een laptap of een mobiele telefoon kunnen net zo goed OOH zijn als een poster. Er is een scala aan mogelijkheden die als “laag” boven op recht-toe-recht-aan advertenties geplaatst kunnen worden.

Denk aan:

Services                                           Search, overheids content op schermen

Experiential concepten                  1 op 1 communicatie, beleving

Platformen                                       Facebook, twitter

Content                                            Youtube, DooH Programmering

Commercie                                      Virtuele winkelposters, vouchers downloaden (QR,NFC)

Games                                             Op mobiel, op DOOH of beiden

Wat we hier boven dus al zien is een “bought, owned, earned” ecosysteem van media, technologie, content en beleving met veel samenhangende en samenwerkende onderdelen. Zeker met de opkomst van “wearables” zal de manier waarop consumenten de extra “laag” kunnen consumeren steeds makkelijk en intuïtiever worden.
Wat interessant is aan het OOH ecosysteem, is dat het overlapt met andere grote wereldwijde ecosystemen zoals bijv. Google (Video – Youtube, search, mobile display, Gmail, Google+), Facebook (website, Mobile app/site, f-commerce), Apple (I-phone, I-pad, I-tunes, I-adds). Maar anders dan deze ecosystemen wordt OOH niet gedomineerd door een multidisciplinaire Multinational.

Het is onze taak om al die zaken samen te brengen en maakt het navigeren door het OOH ecosysteem complexer dan ooit te voren. Maar wie het goed doet zal effectiever, impactvoller en relevanter kunnen communiceren met zijn doelgroep dan ooit tevoren.

In de Posterscope gids ‘Hot Topics 2014’ staan enkele ontwikkelingen die nu spelen in het OOH ecosysteem. http://www.slideshare.net/PosterscopeNL/posterscope-hot-topics-2014

Bas van den Hoogen
Country Manager Posterscope Netherlands