Meer over het Vizeum netwerk

Media wordt meer en meer doorzoekbaar, beïnvloedbaar, sociaal gedreven en transactie gericht. Met een verbeterd inzicht in hoe mensen zich gedragen kan Vizeum met media de business van onze klanten aantoonbaar laten groeien. De missie van Vizeum is om de zakelijke uitdagingen van onze klanten tot een oplossing te brengen vanuit innovatie en ze te helpen het ware potentieel te doorzien van alle nieuwe beschikbare mogelijkheden. Of de insteek nu vermakelijk of praktisch is, Vizeum maakt communicatie relevanter en daardoor effectiever. Bij Vizeum draait het allemaal om het leveren van simpele strategieën die op briljante wijze worden geactiveerd.

Vizeum: SOLVING BUSINESS CHALLENGES THROUGH MEDIA

Ontdek meer op vizeum.com Bekijk onze internationale locaties

Our Blog

PR Event – like my brand

Steeds meer klanten weten de weg naar Vizeum ook te vinden als het gaat over de invulling van hun PR plannen.
De werkzaamheden van een PR en mediabureau kruipen steeds dichter naar elkaar toe.

Branded content is hier bijvoorbeeld een goed voorbeeld van. Enerzijds kan dit het resultaat zijn van een aanpak van een PR bureau, maar steeds vaker komen Branded Content producties ook uit de koker van het mediabureau. Vizeum heeft hier zelfs een aparte afdeling, genaamd Content&Partnerships, voor.

Ondanks dat de scheidslijnen steeds dunner worden blijft PR een discipline apart. Om onze klanten deze discipline ook volwaardig aan te kunnen bieden is Vizeum hiervoor een samenwerkingsverband aangegaan met New Influence (www.newinfluence.nl) uit Hilversum.

Biermerk Palm heeft de PR introductie van het merk Brugge Tripel samen met Vizeum en New Influence vormgegeven door aanwezig te zijn op het Like My Brand event op 7 oktober.

Voor degenen die Like My Brand niet kennen…

Like My Brand is een event waar vooraanstaande ondernemers, bloggers, trendwatchers en bekende Nederlanders worden uitgenodigd om met interessante (nieuwe) merken/producten in contact te komen. De aanwezigen komen in een ongedwongen en ontspannen setting in aanraking met je merk en het is de bedoeling dat zij hun social netwerk inzetten om deze producten te promoten, mits ze het product/merk interessant vinden. De voorwaarde van de organisatie is dat je pas op de genodigdenlijst komt als je meer dan 5.000 volgers hebt (op Twitter, Instagram, FB etc).

Er zijn verschillende edities, maar op dinsdagavond 7 oktober was het de beurt aan het Like My Brand Men’s edition.
Een korte impressie van de 2013 versie van dit event via onderstaande youtube link:

http://www.youtube.com/watch?v=VVtyO2vbNFg

Elke editie van LIKE MY BRAND MEN bevat een thema. Dit jaar was het thema: Wallstreet na aanleiding van de bekende film met Michael Douglas als Gordon Gekko.

Hoe werkt een concept als Like My Brand?

- Elk merk heeft zijn eigen stand.
- Er zijn 12 merken
- De ongeveer 100 genodigden zijn in totaal in 12 groepen verdeeld
(de ondernemers, de bloggers, de bekende  Nederlanders, etc).
- Er zijn 12 speeddate sessies; elk van 10 minuten.
- In die 10minuten dien je de genodigden te overtuigen van
jouw product/merk.
- Elke genodigde krijgt een goodie bag mee naar huis met alle producten
die daar zijn gepresenteerd.

Naast Palm waren onder andere de volgende merken aanwezig:
- Audi
- Samsung
- Vichy
- Tailor made (maatpakken)
- Doctors Inc (voor plastische chirurgie)
- Friseau (enorm luxe schoenenmerk)
- Italia Independent (zonnebrillen merk)

Deelname aan het Like My Brand event bood Palm toegang tot invloedrijke BNR’s en daardoor een podium bij de juiste doelgroep. Deze aanpak heeft gezorgd voor een grote spin off binnen social media. Mede hierdoor was de PR introductie van Brugge Tripel een succes.

Niet alleen Vizeum en New Influence zijn erg tevreden over dit event en de wijze waarop Brugge Tripel een podium heeft gekregen. Ook Palm was zeer tevreden getuige de reactie van de klant.

“Ik was verheugd met het idee om aan te sluiten bij dit event, omdat het perfect past binnen ons merk BRUGGE Trippel, de positionering en onze doelgroep. Vizeum / New Influence had de essentie van onze opdracht goed begrepen. De uitvoering was van ongekende klasse, zowel de organisatie als invulling was werkelijk waar spot-on!”

- Roger de Bruyckere, brandmanager Palm -

Enkele impressies:

De Stand van Palm. Helemaal modern vintage en in stijl van Brugge Tripel.

Invloedrijke BN’ers in de stand van Palm:
Bas Muijs, Ronald de Boer, Jan Heemskerk, Igor Beuker, Geert Mol, Ferry Doedens, Ferri Somogyi, Eddy Zoey

Een greep uit de social media spin off:

Stephan Edelenbos,
Communications Director