Meer over het Vizeum netwerk

Media wordt meer en meer doorzoekbaar, beïnvloedbaar, sociaal gedreven en transactie gericht. Met een verbeterd inzicht in hoe mensen zich gedragen kan Vizeum met media de business van onze klanten aantoonbaar laten groeien. De missie van Vizeum is om de zakelijke uitdagingen van onze klanten tot een oplossing te brengen vanuit innovatie en ze te helpen het ware potentieel te doorzien van alle nieuwe beschikbare mogelijkheden. Of de insteek nu vermakelijk of praktisch is, Vizeum maakt communicatie relevanter en daardoor effectiever. Bij Vizeum draait het allemaal om het leveren van simpele strategieën die op briljante wijze worden geactiveerd.

Vizeum: SOLVING BUSINESS CHALLENGES THROUGH MEDIA

Ontdek meer op vizeum.com Bekijk onze internationale locaties

Our Blog

Music lovers to the bone – spotify quiz

De Vizerds hebben de Spotify Quiz 2014 gewonnen! Na de spannende voorronde in mei, waar we de helft van ons eigen bedrijf hadden uitgeschakeld, mochten we naar de finale op donderdag 13 november!

De 9 teams met hard core music lovers uit de mediawereld hadden zich naar de finale gevochten om ook deze te winnen. Nou ja, poging tot dus. Naast Vizeum deed ook een team van Carat mee, winnaars van een andere voorronde, en ook een ‘fun’ team van Dentsu Aegis Network. Het ‘fun’ team heeft de voorronde niet overleefd, maar vonden het toch leuk om mee te doen, voor spek en bonen dus. Of zoals een ander team zichzelf noemde: “Here for the beer”.

Op de 11e verdieping van de Zilveren Toren naast Amsterdam Centraal stomen we onszelf klaar in de strijdzaal met een mooi uitzicht over Amsterdam. We beginnen met een glaasje Prosecco om los te komen en na een hapje mogen we ons zetelen aan de quiztafels. Er staan wat hapjes en drankjes klaar en ook liggen er kartonnen gezichten van enkele beroemde artiesten. Die gezichten doen het goed voor wat lollige foto’s, maar de mobieltjes verdwijnen snel van tafel om het eerlijk te houden. Uit ervaring vanuit de voorronde weet ik dat die hapjes en drankjes nauwelijks aangeraakt worden, omdat we té fanatiek zijn om onszelf vol te gieten of te proppen. Ondertussen checken we de rest van de teams om te zien of ze zo op het eerste gezicht geduchte concurrentie vormen. Er zijn na inspectie wel 3 teams waarvan we een harde strijd verwachten. De zenuwen beginnen nu toch wel een beetje te komen. De spanning snijdt door de ruimte.

Om er een beetje in te komen krijgen we een leuke introductie van Tom Segers, Managing Director Benelux, en zien we hoe de voorbereidingen zijn gegaan en hoe het dagelijkse leven op kantoor er uitziet. Met een knipoog dan. Helaas dansen de dames niet echt op de tafels.

De eerste ronde is een individuele ronde met enkele Spotify vragen zoals het aantal Nederlandse Spotify abonnees. Prima warm-up. Daarna barst de tweede ronde los en het fanatisme spat van de tafels. Het lijkt een opwarmertje, maar niets is minder waar. Het is ook direct duidelijk wie de èchte music lovers van ons team zijn; Karel & Evert. De andere teammembers Robert, Sophie, Michel en ik kijken toe hoe zij als een speer het antwoordformulier invullen. Soms kunnen wij ook een nuttige bijdrage leveren, dus het blijft gelukkig toch wel echt teamwork. Ok, de kop is er af en het blijkt geen makkie te zijn. Echt serieus pittige vragen waardoor we extra blij zijn dat we twee hard core kenners in ons team hebben. De Britney Spears-achtige vragen pakken Sophie en ik wel op, Michel en Robert hebben ook zo hun eigen expertises die ze in de strijd hebben gegooid. De leukste ronde van de quiz is en blijft de ‘enveloppen-ronde’. Een en al stress, breinpijniging, kramp in hand en dikke pret. Een onmogelijk aantal opgaven in net iets te weinig tijd. Videoclips met het geluid achterstevoren afgespeeld van een ander nummer, beiden te benoemen. Albumhoezen identificeren, gezichten kennen, woordzoeker doen, lyrics afmaken en nog een aantal opdrachten.

Het was spannend; we eindigden net vóór de enveloppenronde op nummer 3 van de 9 teams en ná deze zenuwslopende ronde waren we opeens nummer 1! Wat een feestje was dàt! Nu alleen nog even deze plaats vasthouden. Er volgden nog een aantal rondes en fanatiek als we zijn deden we er alles aan om op die eerste plaats te blijven. Zoals de eerste regel van dit verhaal verklapt hebben we de Spotify Quiz glansrijk gewonnen! Onze trofee is een supervette elektrische gitaar die staat te pronken op kantoor. Wij zijn blij. Héél blij. Tot volgend jaar concullega’s.

Sophie Janssen,
Research Consultant