Meer over het Vizeum netwerk

Media wordt meer en meer doorzoekbaar, beïnvloedbaar, sociaal gedreven en transactie gericht. Met een verbeterd inzicht in hoe mensen zich gedragen kan Vizeum met media de business van onze klanten aantoonbaar laten groeien. De missie van Vizeum is om de zakelijke uitdagingen van onze klanten tot een oplossing te brengen vanuit innovatie en ze te helpen het ware potentieel te doorzien van alle nieuwe beschikbare mogelijkheden. Of de insteek nu vermakelijk of praktisch is, Vizeum maakt communicatie relevanter en daardoor effectiever. Bij Vizeum draait het allemaal om het leveren van simpele strategieën die op briljante wijze worden geactiveerd.

Vizeum: SOLVING BUSINESS CHALLENGES THROUGH MEDIA

Ontdek meer op vizeum.com Bekijk onze internationale locaties

Our Blog

Verhuisbericht

Ja, u leest het goed. Ruim 1 jaar nadat Vizeum is overgegaan van Amsterdam Zuid-Oost naar de Houthavens wordt er weer verhuisd.

Gelukkig blijft het bij een interne verhuizing. Deze maand zijn namelijk de afdelingen Communications Planning, RTV en Digital van hun gescheiden eilandjes gelicht en in nieuwe multidisciplinaire teams ingedeeld. Met als doel: kruisbestuiving ten top!

Het gebruik van online en televisie kan steeds minder in strikt gescheiden hokjes geplaatst worden. Waar het een tijd geleden nog naast elkaar leek te kunnen bestaan loopt de consumptie inmiddels volledig in elkaar over en wordt men beter en beter in multitasken. De tablet of smartphone is bijna niet meer weg te denken uit de woonkamer en wordt veelvuldig geraadpleegd tijdens het kijken van programma’s of wanneer de reclameblokken starten.
De digitalisering van televisie lijkt een belangrijke ontwikkeling te worden voor de komende tijd. Buiten de haarscherpe HD beelden die de woonkamer in worden geschoten kan de televisie steeds meer en is deze geëvolueerd tot een Smart TV. YouTube, Facebook, Twitter en zelfs Funda kunnen geraadpleegd worden met één druk op de knop.

Maar ook andere ‘traditionele’ mediakanalen als buitenreclame, tijdschriften en kranten ondergaan een digitale ontwikkeling. Zo zijn er abri’s te vinden waarmee je kan interacteren middels je smartphone. Kranten en tijdschriften, al dan niet gepersonaliseerd, lees je tegenwoordig net zo makkelijk op de tablet. Waar de consument voorheen zelf actie moest ondernemen na het zien van een outdooruiting/printadvertentie kan deze actie hier nu direct aan gekoppeld worden. Uiteindelijk wordt het natuurlijk allemaal digitaal!

Al deze ontwikkelingen vragen om een andere benadering dan we tot op heden gewend zijn. Door de afdelingen Communications Planning, RTV en Digital bij elkaar te brengen hebben we direct toegang tot elkaars specialistische kennis van communicatiekanalen. Het belangrijkste uitgangspunt hierin is natuurlijk het volgen van de houding en het gedrag van de consument om op basis daarvan goed geïntegreerde mediaplannen te schrijven.

Ik kijk er in ieder geval erg naar uit om mijn collega’s de mogelijkheden, werking en kansen van online te laten zien. Heel veel op dat gebied is direct meetbaar en verschilt op die manier erg van de overige mediumtypes. Anderzijds hoop ik de radio-, televisie- en print-markt snel inzichtelijk te krijgen om vervolgens te streven naar een optimale verdeling tussen alle mediumtypes.

Sebastiaan Landwaart
Digital Planner