Meer over het Vizeum netwerk

Media wordt meer en meer doorzoekbaar, beïnvloedbaar, sociaal gedreven en transactie gericht. Met een verbeterd inzicht in hoe mensen zich gedragen kan Vizeum met media de business van onze klanten aantoonbaar laten groeien. De missie van Vizeum is om de zakelijke uitdagingen van onze klanten tot een oplossing te brengen vanuit innovatie en ze te helpen het ware potentieel te doorzien van alle nieuwe beschikbare mogelijkheden. Of de insteek nu vermakelijk of praktisch is, Vizeum maakt communicatie relevanter en daardoor effectiever. Bij Vizeum draait het allemaal om het leveren van simpele strategieën die op briljante wijze worden geactiveerd.

Vizeum: SOLVING BUSINESS CHALLENGES THROUGH MEDIA

Ontdek meer op vizeum.com Bekijk onze internationale locaties

Our Blog

Vizeum’s wondere wereld van social media

We zijn verslaafd aan social media. Nieuwe platformen blijven komen en met de voortdurende opmars van smartphones gaan de ontwikkelingen zeer snel.

Onderzoeksbureau Multiscope publiceerde onlangs de cijfers van 2012, afgezet tegen die van twee jaar geleden:


Hyves wordt massaal verruild voor Facebook en de opmars van de ‘zakelijke’ social media platforms LinkedIn en Google+ neemt gestaag toe. Pinterest is niet in dit rijtje opgenomen, maar volgens Marketingfacts gebruiken maandelijks ca. 400.000 Nederlanders Pinterest (bron: http://www.marketingfacts.nl/statistieken/social-media-marketing/). 

Nederland staat volgens onderzoeksbureau Semiocast zelfs bovenaan de wereldwijde lijst van meest actieve Twitteraars.
 
Over de gebruiksintensiteit van met name Google+ wordt veel geschreven, volgens Marketingfacts blijkt dat de gemiddelde Google+ post minder dan één reactie en re-share heeft. Drie op de tien gebruikers die een post hebben gedaan, maakten geen tweede post (bron: http://www.marketingfacts.nl/berichten/de-laatste-social-media-cijfers-van-nederland). Maar begon Facebook niet ook redelijk ‘low-profile’ in Nederland in 2008? Krap vijf jaar later loggen niet minder dan 8,7 miljoen Nederlanders per maand in op Facebook.
 
Als full service mediabureau omarmt Vizeum veranderingen in (media)gedrag en volgt deze op de voet om commerciële kansen voor haar klanten te identificeren en te implementeren in de mediastrategieën. Maar we volgen het niet alleen, we participeren zelf ook volop om zichtbaar te zijn en deel te nemen aan interessante discussies op het gebied van media, reclame en marketing. We zijn al een tijd actief op Facebook en Twitter, maar ook de andere platformen laten we niet onbenut voor berichtgeving, interessante feiten & cijfers en ontwikkelingen binnen en buiten Vizeum te communiceren. Als trouwe lezer(es) van deze nieuwsbrief nodigen we u hierbij graag uit om ons via één (of alle!) van de volgende Vizeum social media platforms te volgen:
 
 
 
 
 
Like ons, share ons, volg ons! U blijft dan op de hoogte van interessante weetjes, meningen en altijd het laatste nieuws wat er op de Vizeum werkvloer allemaal gebeurt.
 
Robert Pluis
Group RTV-Director