Meer over het Vizeum netwerk

Media wordt meer en meer doorzoekbaar, beïnvloedbaar, sociaal gedreven en transactie gericht. Met een verbeterd inzicht in hoe mensen zich gedragen kan Vizeum met media de business van onze klanten aantoonbaar laten groeien. De missie van Vizeum is om de zakelijke uitdagingen van onze klanten tot een oplossing te brengen vanuit innovatie en ze te helpen het ware potentieel te doorzien van alle nieuwe beschikbare mogelijkheden. Of de insteek nu vermakelijk of praktisch is, Vizeum maakt communicatie relevanter en daardoor effectiever. Bij Vizeum draait het allemaal om het leveren van simpele strategieën die op briljante wijze worden geactiveerd.

Vizeum: SOLVING BUSINESS CHALLENGES THROUGH MEDIA

Ontdek meer op vizeum.com Bekijk onze internationale locaties

Our Blog

Vragenvuur aan Allard Ruyl, CEO BrandDeli

1. BrandDeli als sales house is een bijzondere constructie: in de VS zijn Fox Channels, Discovery Networks en Viacom elkaars grootste concurrenten. Hoe heb jij dit voor Nederland voor elkaar gekregen en hoe gaan jullie hiermee om?
Wereldwijd zijn onze aandeelhouders inderdaad grote concurrenten, maar Nederland kent een unieke situatie die nergens in de wereld mee te vergelijken is. Bijvoorbeeld het feit, dat al onze zenders in alle huiskamers in Nederland te ontvangen zijn, is uniek. In de rest van de wereld zijn veel van onze merken achter decoders pas te verkrijgen. Veel van onze merken bereiken elk een zeer duidelijke en specifieke doelgroep. Ik heb de aandeelhouders snel kunnen laten inzien dat er met een gecombineerd aanbod veel synergie te behalen valt. De zenders samen leveren een hoog, zeer selectief bereik en dat voor een uitermate scherpe prijs. De zenders onderling blijven concurreren. Dat is het unieke aan deze samenwerking. Door ons gecombineerde aanbod is het ook nog eens makkelijk voor de mediabureaus om in te kopen. Daarmee is er een win-win situatie gecreëerd met voordelen voor de inkoopmarkt en voordelen voor onze aandeelhouders. De drie grootste content bedrijven in de VS hebben dit snel ingezien, waardoor er groen licht voor BrandDeli is gegeven: wereldwijd een unieke samenwerking tussen onze merken, ondersteund door goede onderlinge afspraken.

2. Jullie bestaan nu ruim een jaar, hoe gaat het met jullie? Waar ben je het meest trots op en wat kan er beter?
Als ik terugkijk, dan hebben we best veel bereikt het afgelopen jaar. Drie losstaande salesorganisaties zijn samen een geoliede BrandDeli-machine gaan vormen. Ons commercieel beleid met Doelgroep- en Brandpakketten is volledig door de markt geaccepteerd. In het éérste jaar stonden wij in het Adformatie Kerstrapport direct al op nummer 1 in de categorie Televisie, zowel bij de Mediabureaus als bij de Adverteerders. Ook is onze naamsbekendheid in de markt binnen deze korte periode al gelijk aan die van STER, een partij die al zoveel jaren meespeelt. Qua creativiteit staat BrandDeli ook op nummer 1 en staan wij boven RTL. Het is dan ook fantastisch om te zien dat wij op een Branded Content-congres de openbare pitch van Nespresso hebben gewonnen. Onze online propositie kan nog beter, daar wordt hard aan gewerkt.

3. Wat kunnen wij de komende jaren verwachten van BrandDeli?
BrandDeli zal zich verder ontwikkelen als een van de vier serieuze partijen op de televisiemarkt. Maar veel meer dan dat, wij zullen ons vooral ontwikkelen tot een full service mediabedrijf, welke niet alleen zal worden ingezet voor Spot-inkoop, maar juist ook voor Brand Partnership-oplossingen waarbij mooie creatieve concepten worden neergezet. Ook op Online gebied zal BrandDeli zich samen met onze merken verder ontwikkelen. Ik heb mijzelf als doel gesteld om van BrandDeli een van de meest toonaangevende mediabedrijven van Nederland te maken. Dus veel ambitie, dat zeker.

4. TV-inkoop in de (nabije) toekomst: hoe zullen verdere ontwikkelingen verlopen, denk jij?
Het realiseren van een groot volume binnen de doelgroep blijft ook in de toekomst van cruciaal belang. Met een versnipperd kijkgedrag, door het vergrote aanbod en de diverse kijkmogelijkheden op verschillende devices, wordt dit een steeds grotere uitdaging. Enerzijds biedt BrandDeli met haar gecombineerde aanbod van specifieke zenders al een oplossing voor deze ontwikkeling. Anderzijds zal de inkoop van video content ook steeds meer gaan worden geïntegreerd, waarbij TV-GRP’s en Online pre-rolls gezamenlijk kunnen gaan worden ingekocht en afgerekend. Het SKO 2.0 project van het Nederlandse kijkonderzoek sluit hier ook goed op aan. We zullen nieuwe manieren van Inkoop gaan ontwikkelen en onderzoeken. Het targeten zoals bij Online zal de komende jaren ook op TV mogelijk gaan worden. Het is belangrijk dat we voorop lopen bij al deze ontwikkelingen. Onze kersverse COO Klaartje Kuypers zal haar jarenlange ervaring bij media(inkoop)bureaus gebruiken om onze dienstverlening op een nog hoger niveau te krijgen.