Meer over het Vizeum netwerk

Media wordt meer en meer doorzoekbaar, beïnvloedbaar, sociaal gedreven en transactie gericht. Met een verbeterd inzicht in hoe mensen zich gedragen kan Vizeum met media de business van onze klanten aantoonbaar laten groeien. De missie van Vizeum is om de zakelijke uitdagingen van onze klanten tot een oplossing te brengen vanuit innovatie en ze te helpen het ware potentieel te doorzien van alle nieuwe beschikbare mogelijkheden. Of de insteek nu vermakelijk of praktisch is, Vizeum maakt communicatie relevanter en daardoor effectiever. Bij Vizeum draait het allemaal om het leveren van simpele strategieën die op briljante wijze worden geactiveerd.

Vizeum: SOLVING BUSINESS CHALLENGES THROUGH MEDIA

Ontdek meer op vizeum.com Bekijk onze internationale locaties

Our Blog

Word onderdeel van de belevingswereld van kinderen.

 

Word onderdeel van de belevingswereld van kinderen.Branded content wordt steeds vaker een vast onderdeel in de digitale strategie van grote merken. Dat is goed, want je wilt als merk de taal spreken van de doelgroep, op de plek waar de doelgroep zich bevindt.

Generatie Z is de huidige generatie kids, de (inter)net generatie. Deze kids, opgegroeid met internet, mobiel, chat en sms, zijn volledig als digital natives te beschouwen.

Er zijn inmiddels tal van mogelijkheden om een advertentieboodschap binnen virtuele werelden te over te brengen. Tegelijkertijd wordt de mogelijkheid gecreëerd om via unieke content toegevoegde waarde te bieden aan de gebruiker.

Dit betekent overigens niet dat alleen de adverteerder hier beter van wordt. Uit onderzoek blijkt namelijk dat in tegenstelling tot meer statische vormen van adverteren (bv banners of billboards) deze interactieve vorm ook een positief effect heeft op de beoordeling van de virtuele wereld zelf.

Maar hoe maak je branded content onderdeel van de digitale strategie richting kinderen? Door onderdeel te worden van hun belevingswereld! Kinderen spelen massaal binnen virtuele werelden. Voorbeelden hiervan zijn goSupermodel, Momio, Stardoll, Club Penguin of MovieStarPlanet. Met honderdduizenden unieke bezoekers per maand, blijven deze omgevingen anno 2014 ontzettend populair bij kids. Kim Witting (Strategy & Concept manager bij to20) geeft vijf tips en tricks over het inzetten van branded content binnen virtuele werelden:

  • Het is belangrijk dat het product goed bij de doelgroep past en de campagne met behulp van content relevant wordt gemaakt binnen de virtuele wereld.
  • Zorg dat je eerlijk communiceert en ga de dialoog aan met je doelgroep.
  • Maak bezoekers onderdeel van de storyline van de campagne. Dit kan door bijvoorbeeld een wedstrijd of een spel op te zetten waar de bezoekers aan mee kunnen doen.
  • Zorg ervoor dat de integratie een verrijking is voor de beleving van de bezoeker. De bezoeker komt naar een virtuele wereld met een bepaalde reden, spring hier op in en verrijk het bezoek met de integratie. Probeer met jouw campagne de bezoeker nog meer plezier te laten beleven tijdens zijn/ haar sessie. Beloon ze bijvoorbeeld voor de aandacht die ze hebben voor jouw campagne door ze een virtueel cadeautje te geven, of start een gezellig gesprek op het forum. Kids kletsen graag met elkaar op dat platform. Of zet een test op waar kids kunnen testen op welke  speler uit een film ze het meest lijken.
  • Creëer een concept met iemand die de virtuele wereld heel goed kent.

Anne Klaster

Digital Media Planner

Bron: Marketingfacts, frankwatching.com & Kim Witting